Stora ”värme släggan”...

Det var allt bra längesedan jag mötte "stora värme släggan", eller någon annan "slägga" också för den delen men idag var det tyvärr dags. Det började dock bra med att jag tog hem dagens inlagda sprint och därmed ledningen i den tävlingen men sedan gick det sämre. I det första bergspriset ungefär halvvägs in i loppet fick jag släppa de snabbaste och sedan tog det över 10 kilometer av stenhård jakt tillsammans med tre andra cyklister innan vi var tillbaka i förstsgruppen...

Nu hoppar jag fort framåt här för det är som sagt inte så mycket att skriva hem om, i det andra bergspriset 40 km senare får jag släppa igen och nu är jag helt ensam och totalt slutkörd. Yr och svimfärdig av värmen och troligtvis uttorkning så tar jag mig knappt de sista 20 kilometrarna in till mål, väl där försöker jag dricka något kallt för att kyla ner mig men spyr upp allt jag försöker få i mig. Jag mår riktigt dåligt där ett tag innan jag till slut återhämtar mig såpass att jag kan köra bilen tillbaks till hotellet.

Jag har inte sett några resultat ännu men jag tappade riktigt mycket tid på de främsta i min klass så en bra totalplacering i årets Tour of Phuket är inte längre att tänka på, inte ens i den vildaste av fantasier...

Däremot hoppas jag vara såpass återhämtad i morgon så att jag kan vara med och slåss om segern i spurtpriser och likaså då totalen i densamma. Sedan får vi väl se om jag göra något på själva etappen, det vore ju kul att rädda upp det hela med en seger eller pallplats på den avslutande etappen men vi får väl se, jag är fortfarande helt matt i kroppen så det är väl lite osäkert om jag återhämtar mig såpass att jag orkar spurta för en seger efter 100 km imorgon...

(null)
Singha sundowner afterbike party...

(null)
Nu kör vi lite återhämtning så hoppas vi på en bättre morgondag 😃



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback