Tillbaks i Sverige...

Nu har jag varit hemma sedan i tisdags morse och börjar så sakta komma in i svensk tidszon igen, fortfarande lite trött om eftermiddagarna men det går åt rätt håll så efter helgen är jag nog 100% återställd i huvet 🤪...

Resan hem gick bra förutom en "liten" försening från phukets flygplats vilket resulterade i att jag missade anslutningsflyget i Helsingfors, finnair stod för hotell och middag och tidigt nästa morgon flög jag vidare hem till Göteborg ca 12 timmar försenad. Detta innebär också att med de skärpta flygreglerna som trädde i kraft för några år sedan så får jag nu 600 euro i ersättning från flygbolaget, så i det stora hela blev det en riktigt bra affär för mig...

Hela denna vecka har jag ju bestämt att jag ska vila från allt vad träning heter, jag brukar alltid bli sjuk direkt efter hemkomst och i år vill jag verkligen försöka undvika detta så total avhållsamhet från träning och mycket sömn är vad som gäller.

Nu är det dock väldigt svårt för mig att helt sitta still så två stycken 30 minuters "sittningar" på monarken har det blivit men bara för att röra på benen väldigt försiktigt och få igång blodcirkulationen i kroppen. Det har absolut inte varit fråga om någon hög puls eller ansträngning på något vis...

Sedan gör det ju inte det hela lättare med att avstå träning nu när veckoslutet är här och vädret verkar bli riktigt bra, som tur är så är jag på väg till Köpenhamn för att hälsa på en kompis över helgen vilket innebär att oavsett hur svårt jag har för att hålla mig borta från cykeln så har jag inget val. Det får helt enkelt bli andra trevliga aktiviteter som gäller under helgen...

(null)
Nu närmast väntar en weekend i Köpenhamn, nästa vecka återupptas träningen igen och på lördag 30 mars kör jag Abloc gravelchallenge i Hindås vilket jag verkligen ser fram emot...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback