Det blir inte alltid som planerat...

Jag har ju varit lite småkrasslig under veckan och igår förvärrades det hela då jag började få riktigt ont i halsen, det satt hårt åt men Igårkväll tog jag beslutet att inte starta på dagens Rya Åsar MTB race. "Better safe than sorry" och för att inte riskera att bli sjuk en längre period nu inför Thailands säsongen så tar jag det lugnt med ansträngande aktiviteter tills jag känner mig helt frisk igen...
 
Som ett alternativ till MTB tävlingen fick det bli en skogspromenad med Madde och dotterns hund istället och förhoppningsvis är jag redo att cykla hårt igen lagom till nästa lördag då Abloc gravelchallenge i Ulricehamn står på programmet...
 
(null)
Igår var jag på plats med Sportson & Rasmus från specialized och visade cyklar uppe vid tävlingsområdet där både rya åsar trailrun och rya åsar mtb arrangerats under helgen...
 
(null)
Idag blev det en alternativ aktivitet istället för mtb race...
 
 
På tal om alternativa aktiviteter, jag som de flesta andra cykelnördar sitter ju och letar upp inspirerande cykelfilmer på nätet och något av det mest inspirerande jag sett under året måste nog vara Raphas filmserie i samarbete med EF education pro cycling team där dom dokumenterat pro tour cyclisten Lachlan Mortons alternativa tävlingsprogram. Han är som sagt en duktig pro tour cyklist som bla vann en etapp på tour of utah tidigare i somras men har är också en inspirerande personlighet som verkligen älskar alla varianter av cykeläventyr,  som kompliment till det ordinarie tävlingsprogrammet har han haft ett spännande alternativt program i år som bla inneburit starter i klassiska Dirty Kanza 200 (gravelrace), GB Duro (över 200 mil utan support på under fem dygn), Leadville 100 (16 mil mountainbikerace) och nu senast 3 Peak-Cyclocross. Senare i höst väntar Taiwan KOM Challenge...
 
Som en av komentarerna på youtube säger... "Lachlan, you a fookin legend son. I cannot think of a better ambassador for cycling" Jag är benägen att hålla med fullt ut...
 
Jag behöver själv inspiration ibland och speciellt när jag är sjuk och inte får träna som jag vill så därför är det nog bra läge för mig att se om alla avsnitt för att få lite extra "pepp" och då kan jag ju lika gärna dela med mig tänkte jag, så här nedan kommer den första episonden från Lachlan Mortons alternativa tävlingskalender...
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback