Det känns bättre...

I går kände jag mig såpass ok att jag vågade mig på ett lättare rullpass med gravelbiken för att få lite frisk luft och förhoppningsvis börja få igång kroppen igen efter några veckors krasslighet. Det var riktigt skönt att få röra på sig lite igen även om jag kände mig matt och svag i benen...
 
Inget bakslag idag utan snarare tvärtom, jag kände mig riktigt pigg å fräsch när jag först värmde upp en timme ute på grusvägarna, när jag efteråt satte mig inne på testcykeln i garaget för att köra ett kortare pass med tröskelintervaller så kändes det ännu bättre. Jag klarade utan problem att köra samma watt på intervallerna som innan jag blev sjuk för två veckor sedan vilket var oväntat, jag trodde nog att jag skulle få backa bak ett steg och börja lite försiktigare men "icke sa nicke" ...
 
Efter de två senaste dagarna med en bra massage i förrgår och sedan två fina "komigång" pass så känns det som att jag är tillbaka på banan igen, äntligen...
 
(null)
Lite matt i kroppen igår men skönt att va igång igen...
 
(null)
I dag kände jag mig pigg å fräsch i kroppen igen...
 
 
Här kommer också den tredje delen i serien om Lachlan Mortons cykeläventyr, den här gången är det Leadville 100 som står på tur, ett 160 km långt Mountainbike race i Amerika som har en riktig hög  "kult status" i mtb världen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback