Ett första steg tillbaka...

I morse körde jag ett första försiktiga pass sedan jag knockades av influensa förra söndagen, jag har varit feberfri i två dagar nu och har avslutat antibiotikakuren. Tur i oturen var ändå att som det nu verkar så tappade jag "bara" en vecka pga sjukdomen vilket i sammanhanget inte är mycket. Det kunde varit betydligt värre...

En annan sak som jag tappade under sjukdomen är 2,5 kilos vikt, jag vägde 75 kilo när jag kom ner hit och tappade sedan snabbt ner till 72,5 men sedan har det stått stilla. Nu fick jag lite hjälp på traven att komma ner till min optimala matchvikt som är 70 kilo så nu får jag anstränga mig lite extra för att stanna där...

Imorgon väntar ännu ett försiktigt pass och så blir det väl hela första veckan, försiktiga pass alltså. Det kändes imorse att jag är svag i kroppen och att influensan har tagit hårt så det blir ingen brådska att komma igång med hårdkörningen igen, jag har tiden på min sida och det får ta den tid det tar. Nästa race är två mtb race i februari och dom har ingen hög prioritet för mig, där blir det mest skoj att få köra bara. Det är först i mars som det väntar stortävlingar och tills dess är jag nog stark igen...

(null)
Imorse fick jag sällskap av Charlie...

(null)
Otroligt skönt att få röra på sig igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback