”Lockdown”...

Ja den här bloggen känns allt lite nedstängd för tillfället, motivationsbrist samt inget speciellt att skriva om gör att det är lätt att låta bli och vips så har det gått en vecka utan inlägg...

Så, här är en liten uppdatering för att hålla någorlunda liv i bloggen. Jag tränar och ligger i riktigt bra fast nästan uteslutande på zwift, i dag körde jag mitt första utepass på över en vecka och äntligen kunde man njuta av lite mildare vindar. I zwiftvärlden däremot är det alltid varmt och skönt och dessutom inga problem med pollen och känsliga luftrör trots hårda ansträngningar...

En hel del race har det faktiskt blivit också, jag har haft min wahoo trainer drygt en månad nu och redan kört 16 tävlingar, jag förbättrar mig hela tiden och mina referensvärden blir stadigt bättre vecka för vecka. Några topp tio placeringar har jag fått men motståndet är stenhårt och jag måste definitivt förbättra mina starter (första 5-10 minuter) för att kunna vara med i matchen på allvar...

Så i det stora hela så ligger jag i bra och jag tror faktiskt att det här med zwift kommer att göra mig till en bättre och starkare cyklist även utomhus när det väl blir dax att köra tävlingar på riktigt igen, för trots allt... zwift är på låtsas och verkligheten smäller betydligt högre. Åtminstånde när solen skiner, vinden värmer och riktiga cykeltävlingar bjuder in till trevlig gemenskap oss cyklister emellan...

(null)
Idag gjorde jag ett besök ute i verkligheten...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback