En kort timeout...

Något är fel med kroppen, om det är överträning/för många zwiftrace utan genomtänkt återhämtning eller något annat som spökar i kroppen det vette tusan men helt klart är något på tok. Har nog aldrig varit såhär matt i kroppen utan att uppenbart varit sjuk förut...

Så nu har jag tvingat mig själv till en timeout från träning och zwifttävlingar för ett tag, är nu inne på min andra vilodag efter att totalt klappat igenom på ett zwiftrace i fredags, om jag överhuvudtaget rör cykeln under veckan som kommer så blir det under extremt lugna former bara för att hålla igång lite cirkulation för benen. 

Sedan blir det väl till att backa tillbaka lite och börja med en mer strukturerad grundträning som har en mera långsiktig plan och inte bara köra på som jag gjort sedan jag kom hem från Thailand i våras. Den här sommaren har ju varit lite speciell minst sagt och det kan väl bli så att när man inte har något specifikt att träna emot så kör man bara på med huvudet under armen och lyssnar inte på kroppens signaler, det är ju kul att cykla liksom så varför inte bara kötta på och rejsa zwift så länge det håller. Ja så har väl min cykling varit under en lång period men nu håller det som sagt inte längre, vila/återhämtning/omstart får bli höstens motto...

(null)
I brist på egen cykling så tittar jag gärna på andra som cyklar, efter ett oerhört spännande dam race där Jenny Rissveds tog hem guldet är det nu dags för herrarna att göra upp om medaljerna. Riktigt kul att man kan följa tävlingarna live på SolidSport.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback