En sväng på mtb:n...

Ja idag blev det en riktigt fin sväng upp i bergen med mountainbiken, jag följde strandpromenaden bort förbi Albir där jag körde in på grusvägen som följer floden ända upp till fördämningen vid Guadalest. Drygt 25 km dålig grusväg/traktorstig enkel väg, sedan ett varv runt fördämningen innan jag letade mig tillbaka neråt kusten igen. Totalt närmare 70 km med många stopp för att njuta av vyerna och såklart det obligatoriska kaffestoppet. 

Imorgon väntar en vilodag, eller aktiv vilodag kanske jag ska skriva för vi ska ju upp i bergen igen fast utan cyklar. Imorgon är det vandring som står på schemat...

(null)
Iväg i soluppgången...

(null)
I de skuggiga delarna av dalen låg nattfrosten kvar långt in på förmiddagen...

(null)
Här har nån bott en gång...

(null)
Vidare uppåt...

(null)
Sakta längre upp i dalgången...

(null)
Långt däruppe på klippan ligger Castel Guadalest, notera den frostiga grusvägen...

(null)
Uppe vid fördämningen...

(null)
Ett varv runt sjön...

(null)
Vackert...

(null)
En gofika innan nedfarten till kusten...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback