På väg hemåt…

Efter några dagar ute på Møn i sydöstra Sjealland så är vi nu påväg hemåt igen, tanken var först att köra upp till Tisvildeleje några dagar som avslutning på Danmarksvistelsen och köra lite nice mtb på de fantastiska lederna där. Men då jag fortfarande inte klarar att hålla i ett rakt mtb styre så skippar vi det och drar direkt hem…

Ön Møn förresten, var en väldigt trevlig bekantskap. Fin natur och ett myller av små smala asfalterade vägar, de flesta cykelpass hittills i Danmark har varit på max två timmar då handen inte klarat någon längre påfrestning. Jag har dock simulerat längre distanser genom att sticka ut å cykla innan frukost på fastande mage, det funkar bra för mig och kroppen har fått jobba och anpassa sig lite mer än vad annars vore fallet. Men igår steppade jag upp ett snäpp och var ute på blandat underlag med gravelbiken i 90 km och 3,45 i tid, då med frukost i magen…

Känslan är väl att det får bli racer å gravel ett bra tag framöver, handen blir sakta bättre men långt ifrån i den takt som jag hade hoppats på. Även grusvägscykling är påfrestande så det måste vara fina vägar om det ska funka. Men återigen, jag är jäkligt glad att jag överhuvudtaget kan cykla…

Nedan en liten bildkavalkad från våra dagar på  "the Isle of Møn"…

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback