Framme i Spanien…

Igår eftermiddag anlände jag till den lilla kuststaden L’Estartit i norra Spanien, stel och seg i kroppen som man blir efter några dygn åkandes i husbilen så var det riktigt skönt att hinna med en första korta bensträckare på hojjen innan det mörknade. En god middag på det och sedan somnade man som en stock…

Idag blev det en timmes gruscykling på morgonen som uppvärmning inför kvällens Mastersrace på zwift, nu är det är bara att hoppas på att uppkopplingen klarar kvällens uppgift. Sedan väntar några lugnare grusrundor innan söndagens race i Palamos dit jag kör redan på fredag för att hinna reka lite på de första milen av varvet. Det är totalt 106 km som ska avverkas med ca 1200 höjdmeter vilket inte låter så förfärligt mycket, men då nästan alla höjdmeter ska avverkas under de första 20 kilometrarna så lär det svida rejält i benen från start…

Det är en öppen tävlingsklass som gäller och vi är strax under 200 föranmälda så det blir nog åka av för den som vill, själv ska jag försöka köra runt på en nivå så att det blir lite njutbart också men vi får väl se hur det går med det. Jag brukar ha svårt för att hålla igen innan det är alldeles försent och då blir det knappast njutbart oavset hur långsamt jag avslutar det hela 😁🤪

(null)
Från en kort och fin landsvägsrunda igårkväll…

(null)
Från en lika kort och fin grusrunda imorse…



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback