En liten sammanfattning av veckan…

Full fart på jobbet och lika full fart på cykeln med bl.a. en andraplats på ett zwiftrace i måndags och sedan en efterlängtad seger på ett race torsdags. Några lugna grusrundor däremellan och sedan fick gårdagens fina långpass bli ett bra avslut på denna träningsveckan då jag har en välbehövlig vilodag idag…

Jag har testat ett par lättviktshjul på gravelbiken i veckan och med dom så är nu vikten nere på 7,4 kilo vilket är mycket bra och med tanke på att jag kör tvådelat fram och axs växlar så är det världsklass, vi har ett par ännu lättare hjul på ingående och med dom så kapar jag ytterligare ca 200 gr och jag kommer nog också att byta till 1x12 när vi får in Sram red xplr på cykelfabriken. Ett nytt styre på det så är vi banne mig nere en bra bit under 7 kilo, ska bli kul att testa en såpass lätt cykel på ett race framigenom…

Imorgon börjar midsommarveckan vilket är min sista arbetsvecka innan semestern, min son Charlie gifter sig på midsommarafton och sedan bär det iväg direkt efter helgen upp till Trysil för lite liftburen cykling, det blir nog lite vanlig mtb och gravel också under våra veckor i Norge. Jag är också anmäld till "fyr till fyr", ett 20 mils grusvägsäventyr på Öland den 20:e juli och jag siktar på att besöka Halmstad under några dagar sent i juli för att cykla igenom de tre etapperna av "grit n grind" med bl.a. världscupbanan som jag ska vara med på senare i augusti. Det sistnämnda blir årets höjdpunkt och eftersom det också är kvaltävling till VM även för veteraner så tycker jag det är värt att åka ner å reka banorna så att jag vet vad som väntar. Jag har kört några gravelrace nu och har lärt mig att karaktären/underlaget kan variera stort mellan olika banor och rätt däcksval kan vara av väldigt stor betydelse, så "better safe than sorry" (väl värt att reka i förväg alltså)…

(null)

(null)

(null)

(null)
Några bilder från veckans utepass…

(null)
Å en bild på dottersonen Dallas som var på besök i eftermiddags…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback