Etapp 1...

Då var den första etappen av två på Kattegatt tour avslutad, det har varit en lång väntan under dagen då jag startade först kl 15.30 i eftermiddags. Sista startblock för dagen bestod av P-15-16, H-senior, H-40 & H-50, alla startade samtidigt och självklart fick vi 50 åringar stå sist. Det blir ju lite kaotiskt i starten när 50 man fördelat på 4 olika klasser ska ge sig iväg och en hel del tillfälligheter & tur kan ha stor betydelse för hur loppet utvecklad då man om man har otur kan få lägga oerhört mycket energi på att passera åkare som man inte ens tävlar mot. Tommy Olsson är i kanonform för tillfället och fick en flygande start idag, sedan såg vi inte honom mer förrän efter målgången, själv lyckades jag hålla Benny Andersson bakom mig i två av de fem varven vi körde, när han kom ikapp och förbi så gjorde jag mitt bästa för att hänga på men han körde starkt och aningen snabbare än mig, i mål var jag 3:a, 24 sekunder bakom Benny som gick in som tvåa bakom dagens segrare Tommy. Imorgon är en ny dag med nya möjligheter, få se om vi kan vända på steken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback