Grenserittet...

Imorgon ska jag köra grenserittet, ett MTB marathon från Strömstad till Halden. Totalt är det 7500 startande och  jag har blivit placerad i startfålla 24 av 30 vilket inte är så kul. Lyckas jag inte seeda upp mig imorgonbitti när jag hämtar ut nr lappen så får det väl bli ett trevligt distanspass ihop med en massa motionärer istället för 100% race.

Till saken hör att det är 5 minuter mellan varje startgrupp och då tidtagningen när alla gått imål avgör vilken placering man får så är blir det ju en stor nackdel att starta i en långsam grupp. Jag har kollat resultatlistan från förra året och topp 10 i H-50 startade alla i första startgrupp så det är helt klart dit jag måste tjata in mig om jag ska ha någon chans...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback