Nytt personligt rekord...

Jag var inne och studerade lite pulskurvor från racet i söndags och fick se att jag slagit "all time high" rekord.
Jag har normalt väldigt låga pulsvärden, på de maxtester jag gjort på aktivitus har jag kommit upp i 162 slag som max och på tävling har jag någon enstaka gång haft 160 som högsta peak, på träning har jag aldrig lyckats pressa upp pulsen såpass högt som 160 slag.

På racet i söndags toppade jag 165 slag så det var väl inte så konstigt att jag tyckte det var jobbigt ett tag.

Igår var det ju vilodag och jag gick här och pysslade lite i huset när min granne Ron kom förbi och undrade om jag inte skulle med honom och Lynda (frun) på en lunch och sedan åka iväg till några heta källor med välgörande mineralrikt vatten för lite relax nån timme och det lät ju som en bra och trevlig eftermiddag så jag hängde på.

De heta källorna låg mitt ute i ingenstans och vattnet som var riktigt skållhett leddes från den naturliga källan ner i fyra olika bassänger. Absolut varmast var det i den första bassängen dit vattnet leddes först sedan sjönk temperaturen allteftersom det fortsatte till de övriga tre och man var tvungen att börja i den minst varma för att sedan jobba sig uppåt i temperatur. Den som var varmast gick det knappa att bada i, det tog en bra stund innan jag sakta lyckades sänka ner hela kroppen i badet men till slut gick det och efteråt kändes man riktigt avslappnad och go i kroppen...

Imorse var det då dax för mina 15 minuters tröskelintervaller igen, tre stycken blev det sedan körde jag 5 st 30 sekunders högkadensintervaller innan jag avslutade med lite yoga, core & styrka hemma vid poolen. Jag hade lite krampkänningar idag så nu gäller det att återställa balansen i kroppen igen inför morgondagens 8x4 minuters intervaller.

Nytt personligt rekord...


Heta källor...

Här var det lagom temperatur att börja med...

Här hade man nog kunnat koka ett ägg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback