Snart dax för race igen...

På lördag går andra deltävlingen i långloppscupen uppe i Falun och jag & Madde åker upp redan imorgon eftermiddag för att få lite långhelg. Jag blev ju 3:a på billingeracet och just nu känns det mer lockande att köra långlopp än XC. Visserligen var det riktigt roligt i Borlänge med kul banor osv men varvet helgen före i Vårgårda var inte riktigt i min smak. Jag har helt enkelt vurpat och skadat mig för mycket i mina dar för att jag ska känna mig bekväm med den karaktär som en del av banorna på XC loppen börjar få. Det är t.o.m så att jag börjar tveka på SM start för min del i XC och sprint, jag har inga problem med att bli ifråncyklad av någon som är snabbare än mig men när jag "fegar ur" i vissa situationer och inte vågar köra snabbaste spåret utan måste köra alternativspår som jag förlorar en massa tid på, ja då tappar iallafall jag glädjen i att tävla. Men först ska jag åka upp en kväll till hallbystugan och köra några varv innan jag bestämmer mig helt.

Men nu är det som sagt långa lugnet i Falun som väntar och på fredag eftermiddag hoppas jag kunna ta ett varv på den tredje och sista delen av banan som ska vara den jobbigaste. Det kan vara bra att veta vad som väntar på lördag när man börjar bli trött.

Bilen är packad och imorgon bär det av tillbaka upp till Dalarnas igen, ett jäkla flängande dit för tillfället...

Kommentarer
Postat av: Roger Jansson

Ja du har upptäckt det, nästan lika fint här i Dalarna som i Thailand !!! Lycka till
Roger...

2014-05-31 @ 18:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback