Off season...

Äntligen är det off season och man kan släppa lite på alla krav från sig själv på att vara i form, träna hårt och strukturerat och prestera på tävlingar m.m.

Nu väntar en månad med underhållande träning som består av att cykla lite social kortdistans på helgerna tillsammans med andra när vädret tillåter, kanske något cykelpass ute mitt i veckan om lusten faller på, det blir ett trainerpass i veckan med inslag av korta högintensiva intervaller bara för att behålla lite flås och några joggingpass som alternativ träning samt lite yoga&core några ggr/veckan. Om lusten finns så kanske jag kör någon cx tävling i närheten som en kul grej.

Det kanske ser strukturerat ut men det är bara en grov plan som sträcker sig en månad framåt, det finns utrymme för stor flexibilitet och det är lusten och glädjen som får styra i första hand. Först i november börjar träningen trappas upp lite och främst då i samband med att cyklingen på innomhuslöparbanan i Ryahallen börjar.

I slutet av november åker jag till Thailand igen för att stanna till sista februari och det är där jag lägger grunden för 2015. 

Men det går fortfarande att tävla för den som vill, fast på annat sätt än att cykla, dela bilder på instagram #my8848 och vinn presentkort till ett värde av 4000kr

Själv sitter jag på verandan med ett kopp Tea och tar det lugnt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback