Kallras...

Kylan i luften gör det svårt för mig att köra på i 100 %, luftrören tar stryk så fort jag tar i ordentligt och det är först idag som jag är ok i lungorna sedan tävlingen i söndags. Jag hade tänkt att köra intervaller i garaget idag men kunde inte motivera mig att sitta inomhus trots att det egentligen känns bättre för mig. Jag klädde istället på mig extra underställ på överkroppen och en buff runt halsen för att hålla inandningsluften så varm som möjligt och sedan bar det av till trandaredsbacken för lite intervaller.

Jag valde att hålla igen lite för att spara lungorna men samtidigt inte för mycket så att det ändå skulle bli ett vettigt pass.  Det blev sex intervaller på ca fem minuter och pulsen var uppe på 85% vilket fick räcka idag. Nu längtar jag efter lite värme så att jag kan köra på med öppna spjäll igen, det var ett tag sedan nu...

Dagens backintervaller...

Flashback från i vintras då backintervallerna gick som en dans, inga problem med kallras i luftrören då inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback