Efter sol kommer...

Igår var det solsken och underbart vårväder och jag jobbade såklart till 18.00. Idag är jag ledig och likaså är solen verkar det som, jag längtar efter en tillvaro där vädret inte påverkar mig så negativt som det gör nu, en tillvaro där jag styr/planerar min tillvaro utan påverkan av dåligt väder.

Visst, jag har ju varit borta i sol och värme hela tre månader nu så jag borde kanske vara nöjd men det blir nästan tvärt om. När man får smak på hur det kan vara när livet är på topp varje dag så undrar man va fan man gör här uppe i Norden. Visst är det fint här också ibland, men bara ibland och under en kort period på sommaren. I Thailand lever man varje dag i nuet och njuter av stunden, varje dag - dag in dag ut - hela tiden...här är det mer som en ständig längtan efter något bättre, en varm och skön dag som kanske kommer snart och då jäklar ska man njuta, cykla ute, klippa gräset, grilla eller vad det nu kan vara och när den dagen kommer nog fan står man inomhus och jobbar i vanlig ordning och då är det bara att börja längta framåt igen till en annan dag...

Igår blev det alltså kvällsträning inomhus i ryahallen och veckans vo2max pass stod på schemat, lite seg och omotiverad lyckades jag ändå pressa upp pulsen på rött så ett bra avslut på dagen blev det ju. Idag är jag som sagt ledig och en aktiv vilodag väntar, lite lätt jogg, core & yoga. Senare  i veckan väntar några längre utepass om vädret tillåter, det ryktas om fint vårväder, vi får väl se...

Ett ganska ok kvällspass efter en lång och stressig dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback