Fyra sweetspottare...

Igår morse blev det trainerträning i garaget, kort/korta intervaller i form av 10/20 sekundare (10 hårt 20 lugnt). Jag körde två block om vardera 20 st intervaller med tre minuters vila mellan blocken. Klappat & klart på dryga halvtimmen, det gäller att vara effektiv med tiden ibland...

Dagens morgonpass blev nere på mitt platta grusvägsvarv där jag körde fyra stycken tiominuters "sweetspottare" på tyngsta växel och med ett bra långloppsdriv på benen, mer för drivet än för hjärtat om man säger så. Imorgon vilar jag från träningen då det först är jobb hela dagen och direkt på det så åker vi upp mot Falun där det både ska tävlas långlopp och ställas ut/sälja på outdoor games i helgen, förhoppningsvis hinns det med att cykla en av slingorna på fredag för att få igång kroppen igen inför lördagens långa lugnet.

Jag har fyndat lite också, kompis Börje har haft lite ladugårdsrensning och skulle göra sig av med två gamla minicyklar. Det vore ju synd om två sådana klenoder hamnade i fel händer tyckte jag, bra kompis som han är så fick jag ett bra pris och nu ligger ansvaret på mig att fixa till dessa skönheter. Dom kommer bli så fina, jag lovar...

Några sweetspottare innan jobbet...

Något att pyssla med när det regnar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback