Innepass...

Igår var det den 18:e april och jag körde återigen ett tröskelpass nere i garaget, så länge det fortfarande är kallt och rått utomhus så sparar jag mina känsliga luftrör genom att köra dom hårda passen nere i garaget där det är varm och skönt.

Jag körde mitt 3x15 minuter tröskelpass  till Hendrik Öijers video från finnmarksturen förra året. Om det var min egen form som var på topp eller inspirationen från att "ligga i rygg" på snabba cyklister som gjorde att jag genomförde passet på högre watt än tidigare vete tusan, men bra gick det...

En liten fadäs höll dock på att hända, har ni hört någon vurpa på en trainer förut ??. 
Det var bra nära igår när vi (i filmen alltså) cyklade ner under viadukten efter ca 40 km, då swichade det till uppe i huvet och jag kände mig riktigt sjösjuk för en kort stund där jag satt på trainern. Bra inlevelse med andra ord...

Här fick jag bita ihop ordentligt för att hänga på min virtuella klunga...

En bra kurva..,

38 av 45 minuter effektiv intervalltid i tröskelzon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback