Smider planer...

Jag sitter här hemma och smider planer inför semestern i sommar, det blir en knapp månad i alperna och dolomiterna i samband med MTB EM i långlopp. Vi åker söderut dagen före midsommar och stannar först till i Bad Gastein en vecka för att sedan ta oss upp på hög höjd nere i byn Corvara i de italienska dolomiterna. Där stannar vi tills någon dag före EM då det blir dax att återvända till Österrike.

 I den lilla italienska byn Corvara var vi för några år sedan och där finns det fantastiska möjligheter till mountainbikecykling, bland annat går klassiska Sella Ronda Hero där varje år med start i just Corvara. Jag har på senare tid snöat in lite på begreppet bikepacking, dvs att med lätt packning ge sig ut i vildmarken på cykel och övernatta i någon/några nätter. Nu har jag en plan...

Att träna på hög höjd kräver ingen hårdare ansträngning, det är mest att bara vistas där uppe som jag är ute efter och då kan jag ju lika gärna göra lite äventyr av det hela. Planen är klar men allt hänger på vädret då det inte är så trevligt att övernatta ute i det fria uppe på över 2000 möh om det är dåligt väder.

Nu har vi något storslaget att drömma om iallafall och skiter det sig med äventyret i dolomiterna pga vädret så finns det väl andra ställen att testa, bara man är lite flexibel...

Jag har en bra och detaljerad karta över ett stort antal markerade mtb leder med olika svårighetsgrad och längd...

Bra väskor som inte kräver några fästanordningar på cykeln...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback