Nästa etapp...

Imorgon drar vi vidare på nästa etapp av vår roadtrip bland europas högsta berg, Madde kör bilen upp över de två bergspassen vid Grobglockner som är Österikes högsta berg med sina 3798 möh. Jag cyklar efter på racern och vädret får avgöra om jag cyklar alla bergspass innan jag hoppar in i bilen, gör jag det så väntar en bit över 3000 höjdmeters klättring. Vi planerar att ta en övernattning där uppe på ett av de högsta passen innan vi kör vidare ner mot Corvara i Italien på fredag. Ser fram mot morgondagen med lite skräckblandad förtjusning, det kommer bli tufft men också en grymt fin klättring...

I förmiddags cyklade vi 40 km ut till en sjö längst in i en dalgång där vi tog en fika innan vi vände hemåt igen, väl hemma skarvade jag på med ytterligare 20 km och en 1000 höjdmeters klättring...

Två glada cyklister...

Lite påfyllning av vatten innan den avslutande klättringen...

På väg upp...

På väg ner...

Här softar vi i kvällningen, jag i min nyinköpta kepa för att passa in bland alla coola downhillsnubbar som bor i sina skåpbilar här på parkeringen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback