Distansat...

Ett kortare distanspass på 2,40 timmar och 70 kilometer avverkades imorse och det gäller att komma iväg tidigt på morgonen för det hettar på snabbt om dagarna nu. Imorgon åker jag med några lokala cyklister ner till Thalang på Phuket för att provcykla helgens tävlingsvarv, jag körde tävlingen för två år sedan så jag vet att den delvis är riktigt tekniskt svår (jag sprang faktiskt ett parti den gången). Vad jag hört så har det tillkommit nån stenkista och ett tekniskt brant utförsparti där det tydligen hände några otäcka olyckor förra året.

Det är nog en bra ide att prova svårigheterna före racet men oavsett så tänker jag köra på säkerhet i dessa partier och satsa på att CYKLA ifrån mina konkurrenter istället för att riskera punkor eller vurpor...

Annars flyter det på bra här nere, huset har fått sig en storstädning och tvättmaskinen går för fullt. Nu är jag ju borta imorgon och på söndag när racet går och sista dagen på måndag vill jag bara slappa så det innebär att fredag och framförallt lördag huvudsakligen får gå till att få ordning på allt inför hemresan och stängningen av huset...

Stack ut kl 08.00 imorse och som ni ser så hettar det på snabbt, 10,30 är det nästan 35 grader...

Efter träningen och en sen frukost hann jag med en liten stund i ryggläge också...

En sen lunch intogs nere på pakweep beach som börjar bli folktom nu såhär sent på säsongen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback