Träningstävling...

Då jag inte kände mig så kaxig när anmälan till Kalvarundan gick ut så bestämde jag mig för att inte tävla denna helgen utan att stanna hemma och träna istället men nu har omständigheterna förändrats lite. Jag tycker inte att det är värt 500 spänn i efteranmälningsavgift bara för att få lite bra träning men i eftermiddags fick jag en startplats av en kompis och vad det verkar så blir det bra väder imorgon, att det dessutom bara är ca tre mil till tävlingen gör att helt plötsligt kanske det är värt att åka dit och få ett bra genomkörare ändå . Jag får väl lyssna noga på kroppen och ta det för vad det blir för det är ju alltid roligare med lite sällskap i skogen om jag nu ändå ska träna, och det har jag ju tänkt...

Kalvarundan är ett lokalt långlopp med ca 200 startande i tävlingsklassen och då det är ett seedningslopp inför cykelvasan så lär det säkert dyka upp en och annan snabbing också. Men men... Jag ska som sagt inte dit för att tävla fullt ut utan vill passa på att få ett så bra träningspass som möjligt med en liten  reservation bara, just nu när jag skriver detta så börjar det regna så ett definitivt beslut tar jag först imorgonbitti...

För säkerhets skull är det väl bäst att ladda upp med lite energi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback