God morning...

Jag vaknade tidigt imorse med en lite "galloperande" puls och med en känsla i benen som talade om att dom inte ville vara med idag. Intervallerna som verkade så lätta igår gjorde nog mer nytta än vad jag trodde och att något så lite ansträngande (för stunden) kan ge en sådan känsla dagen efter måste ju bero på att det är riktigt bra shit...

Tog snabbt ett beslut om att hålla igen idag och att åka upp till byn istället för lite frukost vid ett av stånden längs huvudgatan, att sitta där med "the locals" och dricka sitt kaffe till ljudet av byn som sakta vaktar upp, trafiken som passerar och bara observera myllret som tilltar. Det är ganska mysigt ibland som omväxling...

Sedan får det istället för cykling bli en timmes yoga på förmiddagen samt en massage lite senare för att slagga ur benen. Jag sitter ju och jobbar med mitt träningsschema och funderar på hur jag ska lägga upp strukturen, funderar på att grovt planerat träna cykel tre dagar, vila en dag och sedan cykel två dagar innan nästa vilodag. Sedan börjar det om igen, på så vis får jag två vilodagar i veckan (från cykel) och det behövs nog då jag kommer köra mycket fler hårda pass än tidigare, även på de längre passen kommer jag slänga in lite olika typer av intervaller. En vecka i månaden blir det dock lite lugnare träning och alla vilodagar betyder en timmes avslappnande och mjukgörande yoga, korta corepass på en kvart kommer slängas in lite var och varannan dag efter cyklingen. Ja det är en grov struktur och nu ska jag bara slutföra planeringen med exakt vad varje dag ska innehålla, varenda pass fram till nyår ska vara förplanerat f.r.o.m ikväll...

Thaifrukost uppe i byn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback