Onsdag...

Idag har jag gjort något jag aldrig gjort förut, druckit pilsner långt innan lunch...
Jag fick med mig min svåger ner till Göteborg idag som sällskap då han ändå var ledig och efter att jag lämnat min visumansökan på konsulatet så strosade vi inåt centrum på smågatorna och befann oss snart vid saluhallarna. Klockan var nu bara 11.00 och lite för tidigt för lunch men sjuans ölhak ligger ju precis där mittemot med sin uteservering mitt i solen och dom hade just öppnat.

Lite väl tidigt för en pilsner också kanske men solen sken och värmde och stämningen var nästan lite sydländskt internationell så det fick väl bli en öl eller två och bara för sakens skull så valde jag en belgisk Leffe, lite anknytning till cykel får det allt vara när man syndar tidigt en förmiddag...

Några timmar senare blev det en sen lunch inne i saluhallarna där jag även handlade med mig lite godsaker hem till kvällen då mina ungar med respektive kommer på besök för gemensam kvällsmat. Ang allt renoveringsjobb jag skulle utföra i källaren i eftermiddag så är det ju tur att det kommer en dag i morgon också...

Sjuans ölhak, en historisk plats...

Bra läge i förmidagssolen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback