En liten uppdatering...

Som ni kanske förstått så är jag totalt under isen både kroppsligt och mentalt för tillfället och mest skrämmande är det kroppsliga måste jag säga. Jag är helt orkeslös och matt i hela kroppen och har så varit en längre period, jag har värk överallt och får yrsel så fort jag reser mig upp. I söndags natt fick jag fruktansvärda magsmärtor och kräktes slem och jag åkte upp till akuten där dom tog in mig direkt och tog en massa prover.


De snabba provsvaren visade inget alarmerande, något förhöjda värden vita blodkroppar men inte tillräckligt för att undersöka vidare tyckte läkaren. Några andra provsvar väntar jag fortfarande på...

Igårkväll kände jag mig lite piggare igen och hängde på ett "gubbgäng" mtb motionärer på en liten lugn runda, det var skönt att komma ut och få frisk luft men jag ska erkänna att jag blev trött trots den låga farten. I dag provade jag att cykla sakta och försiktigt för mig själv men fick vända hem efter en kvart, jag var som en urvriden trasa i kroppen trots att jag cyklade så sakta att pulsen inte ens gick upp i zon ett...

Det är ju inte bra det här och jag börjar inse att jag nog måste ta det väldigt lugnt en längre period om jag ska vända på den här steken, det svåra är ju att i normala fall så ger mig cyklingen en ofattbar mental kick som jag mår bra av. Att både ha fysiska besvär och samtidigt inte kunna göra det man mår psykiskt bra av är frustrerande, väldigt frustrerande...

Ja vi får väl se var det här slutar men jag har iallafall en liten plan, jag vet ju vilken fysisk status jag brukar ha när jag åker till Thailand och dit är det nu 98 dagar. Jag får helt enkelt backa tillbaka ordentligt och försöka vila en längre period nu närmast, om sedan kroppen piggnar till så gäller det väl att skynda väldigt långsamt och genomtänkt så kanske det ändå går att komma igång hyfsat fram i december igen. Åtminstånde hoppas jag på det...

Gårdagens gubbagäng...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback