Repris...

Dagens pass blev nästan en repris av gårdagens, men bara nästan... Av gårdagens fyra intervaller körde jag bara dom tre första idag och istället för högsta möjliga fart så var temat för dagen "segdrag". Dvs tyngsta växeln och med en kadens på mellan 50 till 65 pedalvarv/minut.


Vad är detta bra för då ??, ja dels simulerar det långa tunga klättringar och sedan ger det ett grymt bra slätdrag. Jag körde med pulsen mitt i zon fyra och fick till riktigt bra tider på alla tre intervallerna, på den tredje blev det t.o.m ett KOM på strava, mycket oväntat då jag ju inte fokuserade på högsta möjliga fart i första hand men där ser man, det kan vara effektivt att orka dra tunga växlar och ibland går det fortare i verkligheten än vad känslan säger...

Morgonkaffet uppdrucket och intervaller som väntar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback