Fyra åttatvåor...

Dagens träning blev ett morgonpass på monarken, jag gillar ju att svettas och enda stället att få upp värmen såpass i dessa bistra tider är inomhus nere i garaget. Igårkväll sprack det ju upp och värmde på lite så då körde jag lite mtb lek borta på Boråsmästerskapens mtb bana, det är en träningstävling som går av stapeln imorgon. Blir det uppehållsväder åker jag dit och kör annars får det bli garaget igen, på torsdag blir det vila och sedan lite lugnare cykling på fredag inför Billingeracet på lördag...


Prognosen lovar lite mer värme mot veckoslutet så Billingeracet blir nog en torr och trevlig historia, det ska bli kul att tävla i H-50 igen och likaså att få köra lite "riktig" mtb igen. De båda inledande tävlingarna jag kört har ju varit snabbåkta med väldigt lite stig men på lördag väntar betydligt mer skogsterräng, det ser jag fram emot...

Morgonens fyra stycken åttatvåor på låg kadens, när hjärta och lungor fungerar bra så får jag träna upp "trycket" lite då jag känner att jag tappat lite där...

Gårdagens mtb lek, ingen struktur men varierat och kul...

Så här ska det se ut när hjärta och lungor samarbetar fullt ut, från lidingöloppet i söndags...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback