Ett annat sätt att träna...

Jag går fortfarande omkring och torrhostar om dagarna och att träna högintensivt funkar ännu inte för luftrören, men trots detta så går träningen framåt. Jag har ju tidigare berättat om "maffetone metoden" dvs att träna mer aerobt men ändå försöka ta i och använda muskelstyrkan utan allt för hög puls, utöver detta så kör jag mycket core och styrketräning med vikter och här märker jag stora framsteg alleredan. Det sistnämnda är något jag slarvat med och bara kört sporadiskt så här finns uppenbarligen en stor utvecklingspotential, jag springer också lite lätt några gånger i veckan.

Självklart tappar jag kondition av att inte kunna köra hårda intervaller men samtidigt så känner jag att andra parametrar börjar väga upp en del av det jag tappar i flås, så det ska väl förhoppningsvis gå att ta sig runt cykelrallarn på söndag utan att ta dö på sig själv...

(null)
Vi har fått ett nytt elljusspår precis utanför huset, igårkväll testsprang jag och Madde varvet...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback