Äventyrscykling...

Efter en träningsvecka som kan betecknas som "ganska lagom" så avslutades det hela med en RecoveryRide i form av en liten äventyrscykling med barnbarnet Casper i eftermiddags, vi tog cykelvagnen och drog iväg till den lilla kulturstigen borta vid kråkeredssjön. En 750 meter lång slinga med en massa spännande figurer längs vägen, ett stort äventyr för små barn...

Själv är jag som sagt inne i en lite lugnare period, jag har backat lite med träningen och trots det väldigt fina vårvädret så undviker jag de hårdaste intervallerna och de långa distanspassen ett tag till. Jag behöver återhämta mig från vintersäsongen i Thailand och då jag inte har en massa race på gång i sommar så är det bättre att jag förbereder mig mer långsiktigt inför nästa vintersäsong än att jag stressar igång för tidigt nu på våren...

Jag upplever själv att jag saknar styrka i benen i förhållande till konditionen så jag kommer fokusera på att bygga upp denna svaghet under sommaren, i slutet av april väntar ett test på Aktivitus och då får jag väl bekräftat vad jag behöver fokusera på. Jag har ju aldrig tränat wattbaserat men ett par garminpedaler står på inköpslistan och det ska bli intressant att få reda på mina wattzoner och börja träna lite annorlunda än tidigare. Det är Rikard Larsen som ska utföra testet och han har säkert en hel del bra tips att dela med sig av...

Fram tills testet så håller jag mig på runt 8-10 timmar i veckan och distanspassen får väl bli på max tio mil även om det är kanonväder, en del innecykling står också på schemat i form av styrkeintevaller med låg kadens på monarken. Sedan får jag se om motivationen ökar och om jag steppar upp träningen i maj, Dalsland gravelrace går ju i början av juni och tills dess behöver jag väl få både lite fart och längd på passen om jag ska orka prestera...

(null)

(null)
Ett par bilder från eftermiddagens "äventyr"...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback