Åsså vart de fredda igen...

Jag hade tänkt återkomma med en liten reflektion efter den gångna helgens tävlingar i början av veckan men huj vad tiden går fort, redan fredag igen och inget inlägg...

Nåja bättre sent än aldrig så här kommer lite tankegångar från helgen, först var jag som sagt lite missnöjd med resultaten men efter lite eftertänksam och analytisk reflektion så är jag ganska nöjd ändå. På lördagens MTB race fanns inte mycket jag kunde göra, jag tränar helt enkelt alldeles för lite MTB nu för tiden för att matcha de bästa åkarna rent tekniskt, jag kan nog både vinna och komma på pallen här nere på de mer lokala tävlingarna men i mästerskapsserien där de bästa från hela landet dyker upp så krävs det lite mer...

På söndagens landsvägsrace var det en annan femma, jag hade inte marginalerna på min sida i slutfasen av loppet men jag var definitivt en av de starkaste åkarna och fick jag med mig en bra och possitiv känsla inför tour de Phuket om tre veckor...

Nu närmast väntar ett träningsblock innehållande till en början en hel del distanspass för att vänja mig vid de lite längre distanserna som det ju handlar om nere på Phuket, det blir också några pass med femkilometers TT intervaller med tempobåge som förberedelse inför prologen som jag mycket överaskande vann förra året. Nu vill jag ju som titelförsvarare till totalsegern inte vara sämre i år så att vinna fredagens prolog blir självklart huvudmålet för tävlingen, kan jag vinna där så ligger vägen öppen också för totalsegern precis som förra året...

Jag har också med ett MTB race som förberedelse inför tour of Phuket och det är mest för att få en riktigt ordentlig genomkörare pulsmässigt, jag klarar aldrig av att träna såpass effektivt och högt i puls som på ett MTB race så på nästa söndags tävling nere i patong på Phuket blir det ett perfekt tillfälle att blåsa ur lungorna riktigt ordentligt, att tävla sig i bra form helt enkelt...

(null)
Efter att ha studerat resultatlistan och analyserat mitt eget race från i söndags så inser jag att jag gjorde ett ganska bra lopp ändå, jag slog många riktigt starka cyklister och hade helt enkelt inte marginalerna på min sida in över mållinjen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback