Viaredssjön runt...

Det verkade bli just en sån där fin, varm och solig dag som jag hoppats på igår när jag vaknade så det blev en snabb frukost och sedan åkte jag ner till Sandareds IP och efteranmälde mig till motionsloppet viaredssjön runt tidigt på morgonen...

Jag behöver få till både lite fler distanspass och bra fartträning så detta blev ju en toppenbra kombo med 105 km motionslopp och några starka "konkurrenter" istället för att träna själv en söndag. Bara några kilometer efter start när vi svänger upp på den smala cykelvägen mot viareds industriområde spricker det av och vi blir sju cyklister i tätgruppen eller den så kallade "morgonutbrytningen"...

Det rullade på riktigt bra och jag kände att de där knäböjningarna med skivstång jag gjorde i fredags inte riktigt var rätt uppladdning inför att försöka cykla snabbt två dagar senare, jag var rätt så stel i baksidan av låren vill jag lova. Men va fasiken, motionslopp är ju precis vad det är så man får inte ta det allt för allvarligt, jag gick runt och tog min "lilla" förning så gott jag kunde men i backen mot Töllsjö med ca 35 km kvar fick jag ge mig, då hade redan en gubbe släppt så jag fortsatte ensam som 6:e man och lyckades faktiskt hålla uppe farten såpass på egen hand att jag inte blev ikappåkt bakifrån av någon jagande grupp.

Jag rullade imål som 6:e man och söndagens målsättning var uppfylld, ett bra distanspass med lite fart å fläkt. Förresten så var förste man över linjen Daniel Rytz som förövrigt är en av de två rösterna i den helt förträffliga podden "cykelwebbenpodden" 👌👍
Har ni inte lyssnat förut så gå in och gör det nu,. Vem vet, kanske kommer det en liten "Racerapport" från just viaredssjön runt...

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback