Abloc gravelchallenge, Ulricehamn...

 Abloc gravelchallenge stod ju på schemat i lördags och vi var hela 120 cyklister slöt upp för en trevlig dag på grusvägarna i "änglagårdsland", alltså landsbygden utanför Ulricehamn...

Det hela var i vanlig ordning ett riktigt bra arrangemang av Abloc gänget och "gofikat" halvvägs in på rundan höll absolut världsklass. För er som ännu inte varit med på något av Ablocs alla årligt återkommande arrangemang så kan jag verkligen rekommendera er att göra det. Det finns något för alla, det cyklas både grusväg, mtb och landsväg och det delas alltid in i grupper utifrån förmåga...

I lördags delas vi upp i fyra grupper där distansen varierade från ca 60 km upp till 100 km beroende på grupp, själv startade jag i (svart) den snabba gruppen och inlagt i vår 100 km runda hade vi sex segment där de som ville kunde "sprätta" lite och samla på sig poäng i tävlingsmomentet. Själv kände jag att efter den två veckors förkylning som jag blev av med för bara någon dag sedan så hade jag inget av det "sprättet" i benen som hade behövts för att vara med och leka vid segmenten. Jag cyklade bara med och var nöjd med att det kändes såpass bra som det gjorde att cykla nästan 10 mil grusväg efter några kassa veckor...

Här nedan några bilder från en fin höstdag i Ablocks regi...

(null)
Genomgång innan avfärd...

(null)
Den första av många punkteringar...

(null)
Det rullar på...

(null)
Framme vid "gofikat"...

(null)
Intervju av lokalradion...

(null)
Snabbt ut med lite bilder på "Insta"

(null)
Iväg igen...

(null)
Ännu en punktering...

(null)
Uppe på stenbrottet...

(null)
Sjysst utsikt...

(null)
Jaktstart sista fem kilometrarna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback