Nya mål...

Jag gillar att ha specifika mål att jobba mot, att ha en strukturerad planering som ligger framför mig. Inte bara vad gäller träning utan i livet som helhet, jag gillar inte snabba förändringar och jag gillar inte när jag inte riktigt vet vad som ska hända i mitt liv det närmaste halvåret. Påskens årligt återkommande Danmarksresa blev ju inställd och åtminstonde den första halvan av årets tävlingssäsong på hemmaplan är som bortblåst, sedan behöver sommarens semesterplaner justeras om ganska rejält. Ja det är inte mycket som "går som på räls" just nu och jag gillar det inte alls...

Samtidigt borde man ju vara tacksam för att man har det förbaskat bra jämfört med många andra här på planeten. Jag svälter inte och jag har tak över huvudet, jag har en underbar familj och goda vänner i min närhet men ändå, min "brain" är inte med i matchen riktigt...

Detta har jag aldrig nämnt för någon utanför familjen tidigare men för ett antal år sedan blev jag diagnosterad med "bokstavskombinationen" ADD, detta efter ett helt liv med känslan av att jag inte riktigt är som alla andra. Nu när jag äntiligen vet och förstår vad "problemet" är har jag lärt mig några viktiga knep för att må bättre, att se till att får den mentala återhämtning jag behöver är viktigt för att slippa bli stressad över skitsaker och det viktigaste jag kan göra för att må bra är att planera vardagen och den närmaste framtiden så gott det går. Dels för att vara förberedd på vad som ska hända och dels för att slippa snabba förändringar i vardagen vilket gör mig extremt stressad...

Denna planering är ju av naturliga skäl inte inte så enkel att genomföra just nu i dessa tider av total ovisshet om vad framtiden bär med sig men jag ska iallafall göra ett försök att få till en plan/tillvaro som inte är beroende av vad som händer runt omkring mig...

Så, vad gäller cyklingen är min nya plan enligt följande. Jag cyklar ute bara när jag känner för det och när vädret inbjuder till njutbara upplevelser, jag ska köra två race i veckan på zwift som alternativ till riktiga race och som en lite mer långsiktig plan ska jag köra igenom så många olika banor som möjligt på zwift innan jag åker tillbaka till Thailand i höst. Jag tror det finns strax över 80 olika banor så där har jag att göra ett tag...

Vad gäller semestern så blir det ingen Roadtrip ner igenom Europa i sommar, det får bli hemmaplan med Dalarna och norra Sverige som gäller och i bästa fall kanske Danmark och Norge öppnar sina gränser igen, då blir det besök även till MTB destinationerna Tisvildeleje och Trysil, det är ett som är säkert...

(null)
Efter måndagens SWE Road Challenge på zwift behövde jag en vilodag men i onsdags fick jag till ett riktigt fint "njutpass" på tre timmar även om jag fortfarande var extremt seg i benen sedan racet...

(null)
I eftermiddags var det dax för veckans andra race och även om det inte blev något resultat att tala om så går det framåt, jag börjar lära mig att ligga rätt för att spara kraft och jag provar mig fram lite om när och hur jag utnyttjar mina "powerups" på effektivast sätt...
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback