Igår&idag...

Igår gick hela dagen till att köra upp till Ranong och göra ett "visarun" över till Mayanmar (fd Burma) för att få 30 nya dagars visa för Thailand. Detta är ett väldigt omständigt sätt att förlänga sin vistelse på, det hade varit betydligt lättare och bättre om det gick att lösa på ett lokalt kontor i Thailand. Jag hade gärna betalt extra för denna service men nu är det som det är och det är bara att acceptera.

Nu gick som sagt en hel dag åt till detta men en liten bonus fick vi ialla fall ut av det hela, vi passade på att handla lite matvaror på Marco supermarket som vi inte har här hemma i vår lilla by. En god lunch bestående av kyckingbaguetter gjorda på alldeles nygräddat bröd som omväxling till all thaimat  var ju också värt en del besvär...

I morse var det dax att träna igen och planen var att Charlie skulle köra långa tröskelintervaller med mig på rulle, på så vis kunde jag hålla mig nere i zon tre och inte pressa på för mycket då jag ju har en liten återhämtningsperiod denna vecka. Detta var Charlies sista pass härnere då han flyger hem i övermorgon och för att han skulle få avsluta med en bra känsla fick han låna min racer idag medans jag körde på mountainbiken, liggandes på rulle gjorde detta ingenting och jag hamnade perfekt i zon tre under våra 3x12 min intervaller...

(null)
Lunch på ett slitet guesthouse i Ranong...

(null)
Igår kväll körde vi till Kais restaurang gör middag, vägen dit bjuder på väldigt fina vyer...

(null)
Mountainbike som omväxling...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback