Pust đŸ„”

Sitter hĂ€r pĂ„ grusparkeringen och pustar ut efter dagens mtb cykling hĂ€r vid Högbo bruk, hade egentligen tĂ€nkt vila idag men vafasiken... solen skiner som aldrig förr och termometern stĂ„r pĂ„ över 30 grader. Vila det kan jag göra en annan dag nĂ€r det Ă€r regnigt Ă„ kallt...

Först cyklade jag ett par kortare slingor, en röd som var helt ok och en svart som bara bestod av sten Ă„ rötter. Den sistnĂ€mnda var inget kul alls enligt min mening, det gick inte att köra med nĂ„got som helst flow utan det blev bara en stor kamp för att överhuvudtaget ta sig framĂ„t pĂ„ stigarna...

Efter dessa tvĂ„ korta varv drog jag ivĂ€g pĂ„ den lila 15 kilometarn och nu plötsligt blev det flow i Ă„kningen, stigarna bytte helt karaktĂ€r och det gick att stĂ„ pĂ„ ordentligt och köra med betydligt större fart Ă€n innan. Ett riktigt kul varv i ren vĂ€rldsklass (enligt min vĂ€rldsbild) sĂ„ dĂ€r kommer jag att rulla runt fler gĂ„nger. Dessutom finns ett liknande 20 kilometers varv som jag ser fram emot att testa, för att inte tala om de Vasalopps förberedande rundorna pĂ„ allt frĂ„n 20 till 45 kilometer, det blir nog inte svĂ„rt att ha kul hĂ€r under nĂ„gra dagar framĂ„t och bĂ€st av allt, vi har lyckats fĂ„ en stĂ€llplats f.r.o.m imorgon till onsdag sĂ„ vi slipper allt grus som yr dĂ€r vi stĂ„r nu...

Och sist men inte minst, jag har nu badat mer/fler ggr det senaste dygnet Ă€n sammanlagt under tio somrar tidigare hĂ€r hemma i Sverige, vĂ€rldsklass bara pĂ„ det...

(null)
SkugglÀge...



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback