Farmacia...

Idag var en tuff dag i sadeln vill jag lova, jag var helt slut i kroppen och det känns som att jag inte får ut nåt syre i musklerna överhuvudtaget. Jag hade inte en tanke på allergier när jag åkte ner hit för en månad sedan, jag har ju inte haft några som helst problem i Thailand om vintrarna de senaste tolv åren men där är ju å andra sidan nästan 100% luftfuktighet vilket mina luftrör verkligen gillar. Här är luften riktigt torr och dessutom verkar det som att pollensäsongen har börjat på allvar så den senaste veckan har kroppen inte riktigt svarat som den brukar...

Min kortisonspray som jag normalt inte behöver använda på vintrarna låg turligt nog kvar i min nessesär så den har jag redan satt in som behandling, dessutom var jag nere på ett apotek och fick tag på samma allergitabletter och nässpray som jag använder hemma om somrarna. Nu tar jag det lugnt någon dag och hoppas att medicineringen börjar hjälpa och att kroppen & luftrören återhämtar sig så att jag kan göra bra ifrån mig på onsdagskvällens zwiftrace i Masters SA cupen...

(null)
Fint å varmt väder just nu men kroppen har det lite jobbigt trots fina förhållanden, det där med pollen och allergier är ett jäkla skit alltså. Men, men.. man kan väl inte få allt och man får vara nöjd med det lilla o.s.v...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback