Långpass…

Igår fick jag som kronan på verket efter ett par veckor med hyfsat mycket träning äntligen till ett "riktigt" långpass då vi var ett större gäng här i Borås som körde 140 km racer, fin känsla i kroppen men lite jobbigt för handen när asfalten bitvis var lite dålig. Skönt ändå att vara igång med lite längre utepass igen…

Jag har som sagt fått till ett par 10+ timmars träningsveckor nu det sista och börjar så smått känna mig stark och stabil igen, det är med andra ord dax att börja blanda in lite zwiftrace i träningen och börja jobba upp toppformen inför ja jag vet inte vad egentligen. En höst fyllt av zwiftrace antar jag…

Det är kul med zwift och grymt tidseffektivt, det finns hur många race som helst att välja på och istort sett dygnet runt ger det mig oändliga möjligheter att få utlopp för höga dopaminpåslag. Inga mer långa resor till tävlingarna eller dyra anmälningsavgiften för min del, iallafall inte i den omfattning som förr om åren…

Visst kommer jag tävla utomhus i fortsättningen också men mycket mer sparsamt och då på väl utvalda arrangemang runt om i världen, mer om det senare när världen är "back on track" igen. Just nu är det mesta osäkert men det finns ett gäng spännande utmaningar både borta i Asien och här i Europa som jag vill genomföra inom en hyfsat snar framtid…

(null)
Det blev en trevlig afterbike i lördags efter långpasset…

(null)
Nytt kit för dagen i lördags och efter 140 km får chimpeur kitet klart godkänt på både komfort och passform, dessutom väldigt prisvärt…

(null)
Jag har hunnit med lite annan hojåkning också…

(null)
Och lite häng med sonson Casper förståss…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback