Övre Högshults mtb race...

Eller nja, race å race ?? ett riktigt bra träningsrace var det iallafall vi körde i söndags hemma hos Tobias Evertsson i de djupa skogarna uti gränstrakterna mellan Borås, Svenljunga och Marks kommuner. Ingen dålig bana han fått ihop där hemma på ägorna den gode Evertsson, rena rama världsklass får man nog säga...

Å vilket race det blev sen, att åldern börjar ta ut sin rätt det visste jag väl sen tidigare men jag trodde nog att jag efter ett år med massa framgångar i den virtuella världen skulle vara med i matchen lite mer än vad som blev fallet. Ungtuppar å unggubbar bara blåste iväg och snabbt hamnade jag i ett ingenmansland där jag gnetade på bäst jag kunde i ensam majestät ända in i mål, man blir bra på det man tränar på och att trycka watt stillasittandes på en cykel i källaren räcker inte långt när man ska köra cykel över stock å sten ute i den verkliga världen. Det fick jag bittert erfara...

Riktigt kul var det hursomhelst att äntligen få komma ut å träffa lite likasinnade igen å nu gäller det att köra runt så mycket som möjligt på BCA:s tävlingsvarv under veckan, för till helgen väntar riktiga stortävlingar i form av Swe Cup på hemmaplan å ska jag vara med å leka där så gäller det att ligga i å "nöta" stenkista långt som ett tävlingsvarv så att kroppen å framförallt ryggen vänjer sig vid annat än att sitta still på en cykel i garaget å trampa...

(null)

(null)
Här är det bara jag med på bilderna men det var överlag riktigt bra uppslutning för att vara träningsrace. Det var två startgrupper å först ut var ca 25 ungdomar i blandade åldrar, när dom gått imål så var det ungefär lika många vuxna i blandade åldrar (15 å å uppåt) som "rejsade"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback