Ny vecka med roliga projekt...

Men, vi börjar väl först med helgen som var. Vi åkte ju i fredags eftermiddag med husbilen till Isaberg för att inviga sonsonen Casper i "liftcyklingens" ädla konst, Casper är ännu inte fyllda fem år och den stora frågan var väl om han överhuvudtaget skulle våga/klara att köra utför berget...

I liften på vägen upp inför första åket så sträcker han fram sina små händer (som skakar kraftigt) och säger med skrattet i halsen, titta farfar så rädd jag är
😅😂🤣
Sedan vänder han sig om och utbrister högljutt, kolla farfar !!! Jag ser hela jorden, ända ner till botten...

Sedan var det då dax att bege sig utför berget och utifrån alla ljudeffekter han ger ifrån sig på vägen ner så förstår jag att han njuter i fulla drag, halvvägs ner i den familjevänliga gröna leden så utbrister han "farfar, jag ska bli cykelproffs när jag blir stor"...
Att farfar åker bakom och småler nöjt förstår ni säkert...

Isaberg har verkligen lyckats med sin satsning på liftcykling och deras leder utför är riktigt bra, de två populäraste lederna utför är strax över två km långa och passar alla. Jag körde några åk själv senare på eftermiddagen och står man på ordentligt så är det grym cykling även för de som är erfarna... 
(null)
Casper med sin nya coola hjälm...

(null)
Uppe på toppen...

(null)
Ett skönt gäng...

(null)
Lite skönt häng...

Nu till denna vecka som inleddes imorse med en första spruta covid vaccin, man kan ha olika åsikter om mycket ang hanteringen av denna epidemi och det är många frågor jag skulle vilja ha svar på men att så många som möjligt går och vaccinerar sig är nog ett måste för att vi ska kunna återgå till en så normal värld som möjligt igen...
(null)
Mitt bidrag till en normalare värld...


Under veckan skall projektet "spabad" slutföras är det tänkt, förarbetet är gjort och själva "baljan" levererades i fredags. Idag kommer virket till utbyggnaden av altan/terass och senare i veckan får jag lite hantverkarhjälp av en kompis, förhoppningsvis blir det badpremiär efter helgen...

Förresten, jag har ju zwiftat lite sedan senast också. I fredags vann jag mitt första A race, visserligen ett litet race men en seger är en seger... sedan följde jag upp med en ok tredjeplats på gårdagens ZHR weekender league så det rullar på bra...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback