Casa_de_bicicletas…

Sedan några dagar tillbaka så håller vi till på gårdsplanen inne hos "casa_de_bicicletas" som ägs/drivs av de i cykelsammanhang kända profilerna "Molle" Molin och Jonas Zackrisson. Stället kan väl bäst beskrivas som ett B&B med en lägenhet, några rum och några ställplatser avsett för cyklister som vill komma hit på träningsläger…

Samma kväll som vi anlände så kom också fyra cyklister från Varbergs MTB:s nystartade UCI Elit team ner och redan dagen efter (igår alltså) så hängde jag på dom på en ca 60 km mtb runda där dom skulle rulla ur resan ur benen och kolla så att cyklarna satt ihop. Det blir nog den enda gemensamma träningen misstänker jag för på en mtb i den terrängen som det bjuds på häromkring så håller jag inte riktigt klassen som behövs för att hänga på ungtuppar av den kalibern, på grusvägar och asfalt hade jag inga problem men inne på steniga å tekniska singeltracks så fick jag slita betydligt mer än vad jag vill för att få ut något av ett distanspass…

Men hur som helst, för den som satsar fullt ut på mountainbike så kan jag verkligen rekommendera detta ställe, men för min egen del så får det nog bli gravel och racer under resten av perioden vi stannar här och det gör vi nog i en vecka tio dagar för det finns gott om alternativ även för dom som inte vill köra mountainbike i teknisk terräng…

(null)
Här har vi våran camp…

(null)
På väg ut till miltals av riktigt schyssta singeltracks…

(null)

(null)

(null)
Idag blev det dock ett mtbäventyr på egen hand och de kommande dagarna ska jag ut med grusvägsracern och nöta asfalt/grus…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback