Zwiftrace…

Igår förflyttade jag mig från Bellcaire d Emporda till Palamos några mil söderut, här i Palamos har jag ju varit i omgångar under vintern och nu stannar jag till nästa fredag då jag ska ner till Barcelona och hämta upp sonen Charlie. Vädret igår inbjöd inte till någon utecykling men jag fick till ett bra zwiftpass på eftermiddagen under markisen utanför husbilen, jag körde först en lång 45 minuters uppvärmning inklusive tre stycken fyraminuters tröskelintervaller innan jag sedan körde ett kort sprintrace där jag blev fin 2:a i A klassen. Bra känsla i kroppen å nöjd över att få anstränga mig lite…

Idag blåser det halv storm men det ska vara uppehåll hela dagen så jag hoppas komma ut på åtminstånde en kortare grussväng någongång under dagen, sedan ser det tyvärr sämre ut under helgen men som vanligt tar jag en dag i taget och det har ju funkat ok hittills. 

På måndag startar Volta Cataluña och den första etappen startar och går här i närområdet med bla ett par fina klättringar bara någon mil härifrån, det vore ju kul om vädret tillåter att man kan cykla dit å hejja lite på cyklisterna, ja vi får väl se på måndag…
(null)
Kataloniens stolthet, 101:a upplagan av Volta Cataluña 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback