Ute å cyklar igen…

(null)
Efter en vilodag så är jag åter ute på vägarna igen å det börjar kännas mer å mer normalt i kroppen, idag blev det 60 km inkl ett litet fartsegment på 7 km. Det finns dock lite att jobba på inför det första racet men det är ju tre veckor kvar så lite mer flås hinner jag väl jobba upp hoppas jag, nästa vecka börjar jag med lite strukturerade Intervaller så får vi se vad kroppen tycker om det…

(null)
Jag befinner mig ju som sagt nere i Thailand där jag tänkt "övervintra" å köra en massa landsvägsrace, men… vad jag inte nämnt tidigare är att jag ska testa att göra detta på min BCF Pro gravelbike för att se hur väl en riktig vass gravel klarar sig i konkurrensen med landsvägshojjar.
Med sin aggressiva geometri och låga vikt har jag valt att köra med ett tvådelat 48/35 vevparti och ett par 40 mm landsvägshjul med 28 mm maxxis däck. Jag är ganska säker på att det kommer gå hur bra som helst, vad tror ni ??
Första racet går den 11:e december, stay tuned 👍




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback