Hallelujah moment i bergen...

Idag begav vi oss ännu längre upp i bergen från campingen för att testa på lite MTB leder. Vi kollade på kartan och bestämde oss för att cykla till lago di san Giacomo en av två sjöar som ligger en bit österut från Livigno. På kartan såg leden ut att gå mestadels i dalgången upp mot sjöarna, enkel cykling trodde vi men upptäckte snart att det kan stiga en hel del även i en dalgång. Dessutom gjorde vi ett misstag och tog vänster vid ett ställe där vi borde tagit höger, detta innebar att vi fick bära cyklarna en hel del i början då det var en ren vandringsled som vi kommit in på. V fick även vada över några vattendrag och det var väl lite tröttsamt innan vi äntligen kom rätt och kunde börja cykla lite.

Det var nu änglarna började sjunga i kör, hallelujah vilken cykling det blev till slut, har nog aldrig varit med om dess like. Mountainbike när den är som bäst och även om jag har lite ont av svindel lyckades jag hålla mig på stigen och njuta för fullt. Ska väl erkänna att jag gick av vid några tillfällen då stigen var som smalast och stupen kändes lite väl nära, då gick jag med cykeln och höll blicken rakt fram tills knäna slutade skaka.

En stor kram till Madde som var med och kämpade sig igenom hela äventyret, 5 timmar cyklade vi och var uppe på över 2 250 möv vid två tillfällen på turen, det blev ca 1 000 m klättring totalt i bitvis mycket svårcyklad terräng.

Blev lite tufft i början, eftersom vi körde fel...



Madde i bäcken...


Skakiga knän...




Fina stigar och branta stup ...


Passerar första passet "Passo Trela", 2 294 möh

Efter mycket uppför kom belöningen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback