Eventuellt race på G…

(null)

Liftcykling igår & bikeparken idag…

Finlunch på knettsätra…

Casper lite nervös inför sitt första åk…

(null)
Det går upp mycket glass i värmen…

Ebba cyklar inte ännu men hon blir trött ändå…

Semester…

Efter en midsommarhelg utan dess like så är nu semestern påbörjad å vi är nu på väg norrut till Trysil för lite kul cykling tillsammans med min son Charlie med familj, i Trysil stannar vi fram till helgen å sedan får vi se vart det bär hän. Väder å vind får avgöra men förhoppningsvis stannar vi i Norge ett par tre veckor…

La familia…

Dom fick då ett midsommarbröllop som sent ska glömmas…

Första stoppet på vår resa norrut blev redan i Skara där sonsonen Casper fick känna på den helt nybyggda pumptracken…

(null)
Med små barn med på resan så får det bli lite kortare dagsetapper å nästa stopp blev vid en fin badplats vid norra Vänerns strand, med den värmen som det bjöds på igår så blev det många dopp i sjön innan vi somnade framåt midnatt…

Idag däremot så regnar det men vad gör väl det, vi kör vidare norrut i maklig takt å tar våra små pauser längs vägen och får Casper som han vill så ska vi hitta en "maskaffär" (metmask) för han vill meta abborre längs vägen. Det låter väl som en bra plan tycker jag så det kör vi på, återkommer med bilder på ev storfångst…

PS. Mer regelbunden uppdatering sker på mitt instagram konto (kjellolsen).
In å följ vettja 👍

En liten sammanfattning av veckan…

Full fart på jobbet och lika full fart på cykeln med bl.a. en andraplats på ett zwiftrace i måndags och sedan en efterlängtad seger på ett race torsdags. Några lugna grusrundor däremellan och sedan fick gårdagens fina långpass bli ett bra avslut på denna träningsveckan då jag har en välbehövlig vilodag idag…

Jag har testat ett par lättviktshjul på gravelbiken i veckan och med dom så är nu vikten nere på 7,4 kilo vilket är mycket bra och med tanke på att jag kör tvådelat fram och axs växlar så är det världsklass, vi har ett par ännu lättare hjul på ingående och med dom så kapar jag ytterligare ca 200 gr och jag kommer nog också att byta till 1x12 när vi får in Sram red xplr på cykelfabriken. Ett nytt styre på det så är vi banne mig nere en bra bit under 7 kilo, ska bli kul att testa en såpass lätt cykel på ett race framigenom…

Imorgon börjar midsommarveckan vilket är min sista arbetsvecka innan semestern, min son Charlie gifter sig på midsommarafton och sedan bär det iväg direkt efter helgen upp till Trysil för lite liftburen cykling, det blir nog lite vanlig mtb och gravel också under våra veckor i Norge. Jag är också anmäld till "fyr till fyr", ett 20 mils grusvägsäventyr på Öland den 20:e juli och jag siktar på att besöka Halmstad under några dagar sent i juli för att cykla igenom de tre etapperna av "grit n grind" med bl.a. världscupbanan som jag ska vara med på senare i augusti. Det sistnämnda blir årets höjdpunkt och eftersom det också är kvaltävling till VM även för veteraner så tycker jag det är värt att åka ner å reka banorna så att jag vet vad som väntar. Jag har kört några gravelrace nu och har lärt mig att karaktären/underlaget kan variera stort mellan olika banor och rätt däcksval kan vara av väldigt stor betydelse, så "better safe than sorry" (väl värt att reka i förväg alltså)…

Några bilder från veckans utepass…

(null)
Å en bild på dottersonen Dallas som var på besök i eftermiddags…

Jobb, långt & kort…

Här blandas det vilt mellan mycket jobb, långa utepass å korta zwiftrace samt en å annan vilodag, fick till ett hyfsat distanspass på stålhästen med 2,3 tums mtb däck i lördags eller vad sägs om 147,5 km med 31 km/timmen  på en cykel med mtb hjul/däck. Det får man allt va nöjd med…

(null)
En fethjuling rullar på ganska bra ändå…

Det byggs cyklar för fullt på jobbet…

Har kört ett antal zwiftrace i juni med ett stadigt ökande FTP efter varje race, det har ändå varit svårt att få till en vinst men med ett flertal fina pallplatser är jag ändå med i matchen. Formen är klart på uppåtgående och snart är det väl dax för mig att stå överst igen (hoppas jag)…

Rullat grus & statuscheck av gubben…

Inte vilken måndag som helst…

Nä, för det är ju Sveriges nationaldag och jag hade tänkt komma med en ingående racerapport från gårdagens långlopp på mountainbike. Nu blir det inte så, gårdagen gick inte riktigt som planerat å jag vet vad jag behöver göra för att rätta till det som gick fel. Nog sagt om detta…

Idag blev det en fin tolvmilarunda i gott sällskap och trots stel rygg, nackspärr och en domnande vänsterarm så gick det riktigt bra att cykla idag. God fika fick vi också på Hofsnäs herrgård med flaggor i kakorna och sammanfattningsvis ett bra avslut på denna långhelg, nu satsar vi vidare in i den svenska sommaren med förnyade insikter om vad som krävs för att orka köra fort ända in i mål på långloppen…

Nu tar jag helg…

Efter en lång å tuff vecka är det äntligen dax att ta helg och efter gårdagens 16 timmars dag där vi körde t.o.r Sandviken för att leverera ett stort lass cyklar till bröderna Palmberg för uthyrning på Högsbo bruk så känns det extra gott att kunna gå hem redan efter lunch idag…

Men det var fullt tryck på cykelfabriken ända in i det sista även idag vill jag lova, det är många kunder som väntar på sin cykel och nästa riktigt stora leverans blir till skistar koncernen som även dom tar delar av sin "uthyrningsflotta" från oss, bl a ett gäng fina endurohojjar…

(null)
Det gick även iväg en stor leverans med handskar å tröjor till skistar idag så det är inte bara hårdvara vi jobbar med, de mjuka delarna finns också med i programmet…

Vad händer i helgen då, jo vi har precis anlänt en liten fricamp i skogarna utanför Bottnaryd där jag ska köra Rallarloppet på söndag. Det är efteranmälan som gäller å målsättningen är väl att ha kul i skogen å att få till ett bra träningspass, Madde stannar kvar här å njuter av solen på söndag å jag cyklar tillbaka från målgången i Hallby vilket ger mig ytterligare ett par mils cykling, låter i mina öron som att det blir en riktigt bra söndag…

Här står vi bra under helgen å imorgonbitti blir det förhoppningsvis kaffe nere på bryggan…

Lite annat kul från veckan som gått, jo i tisdagskväll var jag iväg med kompis Börje nere i Göteborg å kollade in Whitesnake å det är väl först nu som tinnitusen börjar släppa. Fullt ös med andra ord, även efter jobbet…