Just i dag är jag stark...

I eftermiddags körde jag fyra stycken tiominutare på trainern på samma watt som jag körde hårda "tröskelfyror" på förra vintern och med en puls och känsla som var lite lagom "sweetspot".

Det är inte bara idag jag märkt att skillnaden är väldigt stor mot förra året och lite orolig är jag väl över att det kanske är trainern som fått ett ordentligt "tuppjuck" och spårat ur totalt. Men egentligen är det skit samma, det gör inget om jag är nere på samma nivå som förra året när det väl blir race för det gäller att leva i nuet och som den gamle Kenta sjöng på Melodifestivalen för väldigt många år sedan...

Just i dag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar...

Fyra låga "sweetspotare" på höga watt...

Lite mat efter passet i form av en smaklig sallad på rökt lax, svartkål, spenat, ruccola, quinoa, soltorkade tomater, oliver, och lite svamp...

Inspiration...

När man ser sådana här möjligheter att leka med hojjen så blir jag riktigt inspirerad och sugen på att lära mig hoppa smidigt och lätt. Det får nog bli en weekend i Hestra/Isaberg snart, både för att testa SM XC banan men också för att ta några varv på deras teknikbana som visserligen inte är i samma klass som den på bilden men åt mig räcker det nog mer än väl...

Thanyapura granfondo...

Jag har tidigare skrivit om hur cykelsporten växer och utvecklas explosionsartat i "mitt andra hemland" Thailand, här kommer lite gratisreklam om thanyapura granfondo som är ett nytt arrangemang i kalendern.

Gratisreklam samt ett tips till alla er som frusit nere på Mallorca i vår. Det finns varmare ställen att tillbringa några lägerveckor på...

Löpintervaller...

Idag testade jag att köra tröskelintervaller på löpbandet nere på gymmet. Det var lite svårt första gången att veta vilka inställningar på lutning och fart jag skulle ha men jag tror att jag hittade rätt med en gång faktiskt.

Jag satte lutningen till 6,6 grader och farten på 10 km i timmen, det låter inte mycket men lutningen märks i benen, jag lovar...

På löpbandet kunde jag även programmera in vilan vilket innebar att intervallpasset om 5x4 minuter med 3 minuters vila emellan skötte sig självt. När jag väl satte igång så var det bara att springa med om jag inte ville sitta som en fläck i väggen bakom mig.

Det hela slutade i ett väl avvägt tröskel/vo2max pass, några slag under tröskel de två första och några slag över på de tre sista intervallerna. För att vara första gången är jag nöjd, lite går det nog att höja om jag vill maxa ordentligt och det är väl helt rätt egentligen, att känna sig för lite och få en uppåtgående trend allt eftersom.

Efteråt blev det lite gymträning också innan jag var helt nöjd så en kort men intensiv och bra träningsdag idag efter gårdagens längre distanspass får avsluta helgen...

Alternativ...

Helgens alternativ till tävlingen i Danmark i morgon där jag inte startar blev ett långt fint distanspass. 4.45 i goda vänners lag en solig lördag i mars, sämre kan man ha det...

Igår laddade jag upp inför dagens långtur med god mat, efterrätt och lite godis på det. Kanske tittade jag lite väl djupt ner i godispåsen men det är extremt sällan jag äter godis så en gång är väl ingen gång, eller...

Här passerar vi ulricehamns skicenter där snön fortfarande låg kvar lite glest utspridd i backen...

DNS...

Det ser ut som att det blir ett DNS
(Did Not Start) i resultatlistan till helgens race, mitt rese/tävlingssällskap har insjuknat och någon ersättare har jag inte hittat ännu.

Jag tycker det blir lite dyrt att åka själv, med husbil på färjan och lite över 60 mils bränslekostnad så slutar notan på ca 3000kr och så viktigt är inte racet. Det var mer som en kul grej att få till ett bra träningsrace så här tidigt på säsongen men inte till vilket pris som helst. Det gäller att prioritera rätt och för dom pengarna kan jag "köpa" mig ett par extra veckor i Thailand nästa vinter istället.

Så som det ser ut nu så blir det ett bra distanspass här på hemmaplan imorgon istället för Danmark.

Min nya hoj börjar också bli mer och mer tävlingsklar, jag har ju sedan tidigare bytt sadel och bantat vikten med 140 gr och igår fick jag äntligen mitt nya styre från tune.
Idag har jag monterat på styret med nya lättare handtag och invägningen visar att cykeln lättat ytterligare 100 gr.
Nu fattas bara sadelstolpen från tune och däckbyte till thunderburt sedan tror jag att jag är nöjd även om det går att plocka några få gram ytterligare.

Nytt & lätt...

Mitchubishimtbchallenge here we come...

Nu är dom officiella produkterna färdiga att presenteras, gå in på http://www.8848altitude.com och kolla in hela kollektionen. Allt finns att köpa från webbshoppen, vi kommer även finnas i direkt anslutning till start/mål på samtliga deltävlingar där det finns möjlighet att prova samt känna & klämma på produkterna och självklart handla av oss om det är något ni vill ha.

Bli "teamkompis" med mig och cykla iklädd den officiella mitschubishimtbchallenge kollektionen...

Min tävlingsdress för året...

På ryggen syns alla deltävlingar snyggt och diskret...

En bib i världsklass...
Bra att ha vid regn...

Lite annat smått & gott, T-shirt, piké, väska och cykelflaska...

Allt detta och mycket mer finns som sagt på http://www.8848altitude.com

Blandad kompott...

Av dagens planerade dubbelpass blev bara kvällspasset i ryahallen genomfört och då fick ju av naturliga skäl det passet köras så hårt som möjligt. Tanken var från början att köra vo2max på löpbandet, men men...

Nu blev det en samling hårda intervaller av blandad kompott, känner mig lite sliten nu så två planerade vilodagar på raken ska bli riktigt skönt...

En timme blandad kompott, sliten och trött men lyckades pressa upp pulsen hyfsat högt ändå...

Tretimmarrull...

Det blev en fin tur på tre timmar utan hets idag, den spar vi tills imorgon då jag ska springa 4x4 minuter vo2max på löpbandet först för att senare på kvällen rulla runt i ryahallen några timmar utan mat emellan passen, allt för att förbättra fettförbränningen...

Upp mot nya höjder...

Kvällspasset...

Direkt efter jobbet iväg till dagens andra pass inne i ryahallen, efter löpning och styrketräning imorse blev det 3x15 minuter sweetspot intervaller ikväll.
En liten aning in i tröskelzon på intervallerna trots sega ben kändes bra att klara av och imorgon väntar tre timmar distans i ett lugnt tempo.

Solsken är utlovat och efterlängtat efter några kalla, råa och blåsiga dagar. Perfekt för lite njutcykling...

@ work...

@ ryahallen...

Morgonpasset...

Idag är det dubbelpass som gäller, eller kanske trippel om jag räknar med en arbetsdag emellan. Hursomhelst så är morgonpasset avverkat på gymmet alleredan innan frukost, en halvtimmes löpning i en virtuell värld på bandet följt av styrkeövningar för benen.

Nu hemma för lite mat och sedan snabbt iväg till jobb, ikväll väntar ryahallen och lite cykelintervaller...

Nya Arena fitness gym i Borås, konditionsmaskiner till vänster och styremaskiner samt vikter till höger...

Började med ett löppass i öknen...

Sista benövningen, drag med höftböjarmuskeln...

10x60 sekunder...

Efter jobbet idag kände jag mig seg och trött, då kan det vara livsfarligt att sätta sig allt för länge i soffan men efter att kollat på sista 15 km av Milan-San Remo på Eurosport så fick jag igång inspirationen igen, åtminstånde för ett snabbt och hårt trainerpass. 10x60 sekunder pulshöjare med två minuters vila emellan blev det, inte allt för långt och inte fullt på max men ändå ett hårt och bra pass så här efter jobbet en sen söndagseftermiddag...

F1 & cykel...

Vad har F1 och cykel gemensamt ??, jo ganska mycket verkar det som. Jag har ju skrivit lite om thanyapura sports club som ligger på Phuket tidigare, jag brukar ibland cykla med några av de idrottsmän som har sin bas där, framförallt är det triathleter och landsvägscyklister men nu verkar det som att även några F1 stjärnor har fastnat för stället.

Marcus Eriksson har varit där tidigare och tränat cykling och nu verkar det vara dax igen, denna gång i sällskap av Carlo Sainz jr och Jenson Button. Ett bra gäng som finslipar formen inför Malaysia Grand prix kommande helg. Om någon är nyfiken på stället så finns dom på instagram under namnet thanyapuraphuket.

Själv jobbar jag hela helgen så min egen träning ikväll blev ett kort trainerpass för att köra gårdagens styrketräningspass ur benen. Imorgon väntar ett gäng enminutare efter jobbet och som veckans väderprognos ser ut så blir det troligen några innepass i ryahallen som får bli den sista uppladdningen inför MTB långloppet i Danmark nästa söndag.

Chris McCormack fd världsmästare i triathlon i täten tillsammans med Marcus Eriksson och där bakom Carlo Sainz jr och Alex Elgh som är Marcus fystränare. Jason Button stod över cykelpasset för att ladda inför morgondagens löpträning.

Dax att ladda upp...

Då är beställningen gjord från Umara så att jag klarar av första delen av säsongens energibehov, det kan ju behöva kompletteras något efterhand men det bör räcka ett tag iallafall. Detta är det jag intar i flytande form sedan har jag ett "hemligt" recept på energikakor också som jag ska baka själv. Första omgången där bör jag nog göra snart eftersom jag ska till Danmark och köra 80 km tuff MTB marathon nästa helg.

Gå in på www.umarasports.com och läs lite om företaget, deras produkter och filosofi. Det finns också en del intessant läsning om energitillskott, hur man använder det på bästa sätt och dessutom en väldigt intressant artikel i två delar om "train low/compete high".

I dag är det vilodag förutom att jag ska jobba då, vilket inte är en dans på rosor så här i vårdtider när man rycker in som cykelmekaniker...

Snart kommer en leverans av energi...

5 timmar kultur på hjul...

Ett bra 5 timmars distanspass (med 15 korta styrkeintervaller andra timmen) runt bygden blev det idag och lite trevlig kulturhistoria passerades längs rutten, detta presenteras nedan via lite bilder och text.  Det gick förvånansvärt lätt idag vilket var glädjande, vatten och en banan var bränslet för dagen och när jag väl var hemma igen så var det med mycket fräscha ben och bra känsla, jag var inte ens hungrig trots många timmar i sadeln.

Första delen av passet gick på kindsbanan, en gammal nerlagd smalspårig järnväg från början på 1800 talet som numera är grusväg...

Ingen kultur kanske men en kultyp...

Vidare upp mot sjön såken och delar av vandringsleden...

Körde runt sjön åsunden idag men för att få tillräckligt med tid så skarvade jag på med ett varv runt sämsjön först och på vägen passerades Torpa stenhus med anor från 1400 talet...

Fint bevarat från förr...

Vegby passerades och vidare ut på gamla banvallen längs med sjön åsunden på väg mot Ulricehamn...

Banvallen följer exakt samma sträckning som när tågen gick här...

Mellan Ulricehamn och Borås passeras ett antal fornlämningar från tidig järnålder...

Rångedalabäcken, ett roligt minne från min barndom dyker upp i huvet. Jag var väl 15 år och förutom cykling så fiskade jag en del, jag och några kompisar i klubben cyklade de 15 km till rångedala på våra racercyklar med fiskespön och ryggsäckar med fika på ryggen. Efter ett lyckat öringsfiske cyklade vi hemåt och får syn på en tävlingscyklist en bit framför, i gummistövlar och med ovan nämnda packning på ryggen drar vi igång ett lagtempo utan dess like för att komma ikapp och förbi vilket vi gjorde i ett nafs. Cyklisten hängde inte på när vi passerade men han måste allt blivit bra förvånad över vad som hände. Jag har ingen aning om vem det var men det är klart, att bli ifrånåkt av tre ungdjävlar i gummistövlar är inget man pratar högt om...

Nu ska jag bli stark...

Igår skedde då premiären för mitt styrketränande på gym, det borde ju egentligen skett redan i höstas men nu är jag ju inte hemma på vintern och bättre sent än aldrig. Tanken med detta är att jag ska få en bättre råstyrka i benen och på så vis kunna cykla ännu fortare, åtminstånde på dom partierna där starkare benmuskler gör nytta.

Jag började med uppvärmning på det supermoderna löpbandet, ett löpband med en stor skärm framför där man kunde se all möjlig information om passet samtidigt som man kunde välja och springa i en virtiual reality värd. Jag valde en stenig och teknisk "off trail" led från Kanadas bergiga vildmark och det tog inte lång stund innan jag höll på att springa av bandet. Det var otäckt verklighetstroget och man försökte hela tiden omedvetet parera för stenar och stockar som ju självklart inte fanns i verkligheten på bandet, dessutom svängde leden hit och dit och även då drogs kroppen åt sidan mot stigens riktning. Nä det är nog bättre att stirra rakt fram i rummet istället nästa gång...

20 minuters löpning blev det iallafall och sedan en timmes styrketräning med fokus på ben och core, jag tog det lite försiktigt så här första gången men ändå känns det allt idag att jag gjorde något nytt igår och dagens MTB träning fick bli ett 2,30 timmar långt rulla ur benen pass i lugnt tempo för återhämtningens skull.

Det var ändå riktigt kul på gymmet och jag är verkligen motiverad att hålla i både löpning och styrketräning året om för det tror jag kan ge mig ett litet lyft framigenom på cykeln.

Stack ut tidigt i morse då det fortfarande var lite kallt och frostigt ute...

Ännu en bra dag...

Efter gårdagens träning med Rolf blev jag & Madde hembjudna på middag till kvällen hemma hos Rolf och Petra, vi tackar allra ödmjukast för en mycket trevlig kväll med gott sällskap och god mat.

Idag fick jag sällskap av Anders Lindahl som mötte mig uppe vid Varbergs MTB:s träningsbana, då hade jag själv först snurrat runt i 45 minuter och tillsammans tog vi ytterligare 4 varv på banan. Idag var det lite varmare då solen tittade fram och framkallade riktiga vårkänslor, varvet är riktigt roligt och jag blir allt mer förtjust i heldämpat ju mer jag kör på cykeln. Jag testade några olika inställningar på bakdämparen för att känna skillnaden och körde medvetet helt andra "linjer" än vad jag normalt gör . Faktum är att jag kände mig inte alls så ringrostig och osäker som jag brukar så här på vårkanten och mycket beror nog på just att det gör inget om jag kommer in lite fel på något ställe, cykeln förlåter ev små misstag direkt utan att man märker av det på ett negativt sätt, det är bara att "bröta" på liksom.

Om det blir till någon fördel och om jag kan tjäna någon tid på racen i sommar återstår att se men känslan är definitivt bättre än med hardtail.

Ett roligt parti på banan som jag inte gillat förut...

Nu gick det som en dans...

Efter träningen blev det söndagslunch på Johns Place nere vid havet...

Fina burgare...

Direkt från kolgrillen...

Sämre vy från matbordet kan man ha...

Det är "hett" att cykla i Thailand...

Det är inte bara jag som gillar att cykla i Thailand, i vinter har inga mindre än före detta storcyklister som Sean Kelly och Tony Rominger synts till på vägarna och nu senast så dök en viss Cadel Evans upp på den gemensama söndagsturen från thanyapura sports club.

Jag skulle stannat några veckor till...

Min kompis Daniel Amby fick fint träningssällskap i söndags...

Ett fint MTB pass...

Tre timmar med Rolf Svensson ute i de halländska skogarna har det blivit idag och fantastiskt torrt och fint var det för att bara vara i mitten av mars. Riktigt rolig MTB cykling med andra ord...
 Efter sista sadeljusteringen för någon dag sedan känns det äntligen som jag hittat rätt i sittställningen också vilket är skönt. Det blir alltid lite svårt när man byter cykel och det kan ta sin lilla tid innan man hittar rätt.

Idag ville jag också få känna på lite hur det här med heldämpat känns och jäklar vilken känsla, det blev t.o.m så att jag medvetet letade efter knöligaste spårval bara för att få känna den goa känslan när bakdämparen jobbar och sväljer allt stök. Jag är absolut övertygad om att detta blir bra framöver, riktigt bra...

Några fler skogspass nu och sedan ett par danska tävlingar att se fram emot.

Lite småkallt men torrt och fint i skogen...

Efter lunchen fick det bli en finfika på stan...

Snålblåst...

Har precis varit ute en sväng med hunden, brr vilken kall snålblåst från öst... Hoppas det blir några grader varmare tills jag ska möta upp Rolf för lite gemensam MTB cykling.

Bättre var det igårkväll när vi parkerade husbilen nere vid havet, nästan vindstilla och nio grader varm. En riktigt fin kväll på surfcampen i Varberg.

Nu lite kaffe och sedan upp på hojjen...

Offseason på apelviken...

"Surfcampen" i Varberg...

Utsikt från middagsbordet...

Västerut...

Nu är vi på väg västerut ner mot Varberg och det ser lovande ut so far...
Solen skiner och ängarna är gröna, det ska bli riktigt kul att köra lite torra skogsstigar i helgen. Dagens pass i garaget kördes som 4x10 minuter sweet spot intervaller, jag vågade inte gå på för hårt pga irriterade luftrör, den första intervallen rev lite men sedan fick jag sakta upp värmen i kroppen och den torra/riviga känslan övergick i slem istället. Precis som vanligt denna tid på året alltså, det får jag bara leva med helt enkelt och genom att anpassa intensiteten lite och hålla mig nere i garaget på dom hårdare passen tills luften blir lite varmare ute så ska jag väl överleva denna våren också.

Nu hoppas jag att det inte blir värre under helgen och tanken är ju inte heller att köra skiten ur lungorna utan mer att leka lite och få in känslan att köra i skogen med den nya hojjen.

På väg västerut...

Höll igen lite men ganska ok ändå...

Smygpremiär...

Idag blev det en kort smygpremiär sittning på verandan, lite kallt ute i vinden men här mot solväggen är det riktigt skönt. Det blir en snabb kaffepaus mitt i packandet av husbilen, vi ska ju ner till Varberg i helgen och gotta oss lite. Det blir väl att vi ställer oss på surfcampingen (grusplanen) vid apelviken, det kan vara riktigt mysigt där såhär i lågsäsong.

Cykeln är självklart med och jag planerar att få köra åtminstånde ett pass med Rolf Svensson nån av dagarna, han har visst ett riktigt bra MTB varv någonstans ute vid tvååker och det är väl det som är tanken med träningen i helgen, att få till två bra skogspass på nya cykeln och känna in sig lite med sittställning och dämparjusteringar mm. Det är ju bara två veckor kvar till premiären i Danmark så det gäller att förbereda sig med lite terrängkörning och inte förlita sig på att alla landsvägsmil i vinter ska räcka till framgång.

Men innan vi åker ska jag ner i källaren och köra några 20 minutare...

En kort paus i solen innan jag kryper ner i garaget...

Rivjärn...

Efter måndagens vo2max intervaller kände jag mig lite irriterad i luftvägarna och idag när jag skulle köra några 20 minuters tröskelintervaller mitt i distanspasset så kändes det som ett rivjärn i luftvägarna när jag började andas lite mer ansträngt. Om det är den kalla/torra nordanvinden eller om det redan börjat flyga pollen i luften låter jag vara osagt tillsvidare. Idag blev det iallafall att slå av på farten och köra som ett rent distanspass istället för att förvärra det hela med hårdkörning.

Trots allt en ganska bra dag men med en lite kylig nordan första halvan innan jag vände hemåt i medvinden och fick lite sol på näsan som fin avslutning. Tre timmar blev det till slut och nästa gång jag ska köra lite hårt får det nog bli nere i garaget där luften är lite varmare och skonsammare för mina lungor...

Lite vårkänslor idag...

Öppna fält och mycket motvind...

Troget sällskap...

Nya hojjen funkar kanon, några fler finjusteringar sedan är vi på topp...

Det blev betydligt lättare i medvinden...

Efter sol kommer...

Igår var det solsken och underbart vårväder och jag jobbade såklart till 18.00. Idag är jag ledig och likaså är solen verkar det som, jag längtar efter en tillvaro där vädret inte påverkar mig så negativt som det gör nu, en tillvaro där jag styr/planerar min tillvaro utan påverkan av dåligt väder.

Visst, jag har ju varit borta i sol och värme hela tre månader nu så jag borde kanske vara nöjd men det blir nästan tvärt om. När man får smak på hur det kan vara när livet är på topp varje dag så undrar man va fan man gör här uppe i Norden. Visst är det fint här också ibland, men bara ibland och under en kort period på sommaren. I Thailand lever man varje dag i nuet och njuter av stunden, varje dag - dag in dag ut - hela tiden...här är det mer som en ständig längtan efter något bättre, en varm och skön dag som kanske kommer snart och då jäklar ska man njuta, cykla ute, klippa gräset, grilla eller vad det nu kan vara och när den dagen kommer nog fan står man inomhus och jobbar i vanlig ordning och då är det bara att börja längta framåt igen till en annan dag...

Igår blev det alltså kvällsträning inomhus i ryahallen och veckans vo2max pass stod på schemat, lite seg och omotiverad lyckades jag ändå pressa upp pulsen på rött så ett bra avslut på dagen blev det ju. Idag är jag som sagt ledig och en aktiv vilodag väntar, lite lätt jogg, core & yoga. Senare  i veckan väntar några längre utepass om vädret tillåter, det ryktas om fint vårväder, vi får väl se...

Ett ganska ok kvällspass efter en lång och stressig dag...

Eftermiddagspass...

Nu har eftermiddagspasset avklarats, efter lite röj här hemma har ett stort släp körts till tippen och en andra omgång är stuvad och klar på kärran för avfärd till maddes syster strax utanför stan där lite saker ska magasineras i ladugården.

Under tiden har Nero haft fullt upp med att försvara sitt märgben från skatornas allt mer närgångna försök att komma över en smakbit...

Försök bara om ni vågar...

Helgträning...

Igår jobbade jag fram till 16.00 och när jag kom hem var jag helt slut, tänkte först skita i att träna men efter en timme i soffan tog jag mig i kragen och hasade mig ner i garaget och brände av 10 st 30 sekundare med 2 1/2 minuts vila mellan intervallerna, kort & hårt och snabbt avklarat. Kändes ganska gött efteråt...

Idag blev det ett första utepass för året hemma i Sverige. 2 & 1/2 timme blev det på grusvägarna runt Borås och nu är första veckan hemma avklarad. Solen och vårvärmen som utlovats uteblev dock men jag håller tummarna för att veckan som kommer blir bättre.

Vi var några stycken som rullade på i bra fart...

En kort paus...

En groupie...

Bit ihop...

Ja det är nu det gäller att bita ihop. Vardagssysslor, jobb och skitväder samt ett svagt psyke som sätter käppar i hjulen för planerade träningspass kommer göra det kämpigt ett tag framöver.

Jag vill så mycket och ändå är det så svårt ibland att få till det, idag blev det ett kort joggingpass innan frukost vilket väl är bättre än inget alls åtminstånde.

Bit ihop, bit ihop, bit ihop...

I går var en bra dag...

Idag är det motigt...

Häng med & tävla i Danmark...

Jag är sugen att åka till Danmark och köra ett långlopp helgen den 28-29 mars, det finns plats i husbilen för någon mer och det blir ju både roligare med sällskap samt lite billigare om vi blir två som delar på resekostnader.

Jag planerar att åka redan på fredag eftermiddag/kväll, då hinner jag träna lite lätt några timmar på lördagen och sedan tävla på söndagen.

Så någon kompis därute som läser detta och är sugen på en tidig långloppspremiär, hör av dig snabbt...

Häng med och förbered er inför långloppscupen...

Topp pass...

Charlie (sonen) var hemma på kaffe i eftermiddags och tyckte att vi skulle ta ett trainerpass ihop nere i garaget ikväll och då fick det bli så. Innecyklingen i Ryahallen fick stryka på foten för ett 4x4 vo2max pass på trainern istället. Att testa om det gick att pressa upp pulsen riktigt ordentligt för första gången sedan hemkomsten från Thailand, det ville jag ju fortfarande göra och jäklar vad det gick undan, mellan 30 och 40 watts ökning på fyrorna jämfört med innan jag åkte ner i höstas och en pulskurva som aldrig varit högre. Nån nytta har uppenbarligen vinterträningen gjort...

Det känns bra nu...

Vårkänslor...

Nu står husbilen hemma på uppfarten och det gör ju att man får lite vårkänslor trots busväder med snöblask utanför fönstret. Jag håller tummarna för att prognosen håller i sig för då kanske det kan bli ett litet utepass imorgon i strålande sol och likaså på söndag fast då ett distanspass.

Men först ska jag försöka ta i lite mer ordentligt i ryahallen ikväll för första gången sedan jag kom hem, jag har ju varit hemma fem dagar nu och segheten efter resan och tidsomställningen borde släppa nu tycker jag, jag ska iallafall göra ett första seriösa test att få upp pulsen ordentligt.

Dax att göra bilen redo för en ny lång säsong...

Tävlingsplanering...

Sitter hemma och äter lunch samtidigt som jag lägger planen för årets tävlingssäsong. Som det ser ut nu så blir det nästan bara långlopp i sommar och det blir Borås ca 2 dagars och XC SM som får komplettera långloppen.

Som planeringen ser ut så blir det både återhämtningsperioder och tid att träna strukturerat för att bygga upp formen under säsongen.

Så här ser det ut...

5 september bockstensturen långlopp
13 september långlopps SM
26 september västgötaloppet långlopp

Och så här såg dagens Lunch ut
Kyckling med rödbetor & fetaost och sallad med rödkål, svamp, groddar, selleri och spenat.

Hemma igen...

Jaha då var jag hemma igen och våren välkomnar på bästa sätt, eller...

Flygresan gick bra men jag lyckades inte sova något på planet och efter nästan ett dygn utan sömn så sov jag bara fyra timmar första natten hemma. Gårdagen blev då av naturliga skäl väldigt lång och seg men jag bet ihop och höll mig vaken till kvällen och inatt sov jag riktigt bra så nu hoppas jag att kroppen ställt om sig till svensk tid.

Idag har jag varit iväg och cyklat lite lätt inomhus i ryahallen, nästan två timmar lätt cykling för att få igång kroppen igen och kommande vecka blir det ytterligare tre pass i hallen, jag kommer att hålla igen och låta kroppen komma igång i lugn och ro innan jag kör på hårt igen först framemot veckoslutet.

Efter en liten promenad med hunden är det TV soffan och femmilen som gäller i eftermiddag.

Busväder...

En lite annan natur än förra veckan...