F1 & cykel...

Vad har F1 och cykel gemensamt ??, jo ganska mycket verkar det som. Jag har ju skrivit lite om thanyapura sports club som ligger på Phuket tidigare, jag brukar ibland cykla med några av de idrottsmän som har sin bas där, framförallt är det triathleter och landsvägscyklister men nu verkar det som att även några F1 stjärnor har fastnat för stället.

Marcus Eriksson har varit där tidigare och tränat cykling och nu verkar det vara dax igen, denna gång i sällskap av Carlo Sainz jr och Jenson Button. Ett bra gäng som finslipar formen inför Malaysia Grand prix kommande helg. Om någon är nyfiken på stället så finns dom på instagram under namnet thanyapuraphuket.

Själv jobbar jag hela helgen så min egen träning ikväll blev ett kort trainerpass för att köra gårdagens styrketräningspass ur benen. Imorgon väntar ett gäng enminutare efter jobbet och som veckans väderprognos ser ut så blir det troligen några innepass i ryahallen som får bli den sista uppladdningen inför MTB långloppet i Danmark nästa söndag.

Chris McCormack fd världsmästare i triathlon i täten tillsammans med Marcus Eriksson och där bakom Carlo Sainz jr och Alex Elgh som är Marcus fystränare. Jason Button stod över cykelpasset för att ladda inför morgondagens löpträning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback