Det går lite tungt nu...

En månad efter revbensbrottet precis när jag börjar komma igång ordentligt igen så vaknade jag igår med fruktansvärda smärtor i revbenen. Jag fattar inte riktigt vad som hänt men en teori är att jag även fick mjukdelsskador i muskler när jag kraschade första gången, sedan hjälpte jag min dotter att flytta i söndags och kanske gjorde jag nåt lyft som förvärrade läkningen. Detta är den enda förklaringen jag kan komma på men det är ju lite konstigt isåfall att jag vaknar och har ont först tre dagar senare. Det är väl bara att återigen vila och avvakta utvecklingen...

Cool mix...

En cool mix av gammalt & nytt, klassiska "spakar" på ramen och skivbromsar...

Madde är på...

Madde har tydligen varit inne och kollat förra inlägget för jag fick ett svar om att hon är på...
Får nog vänta tills vi träffas ikväll för att se så hon inte driver med mig, men oavsett så hade det varit en kul ide att åka runt som en ambulerande barista på lite festivaler och andra arrangemang, frågan är väl om det ger några pengar...
Här är en bil som brukar stå i grannbyn nere i Thailand

Här en annan från chiang mai där jag vi var för två år sedan

Affärsidé...

Jag tänkte såhär...cyklister gillar kaffe, det är många cyklister på motions och långlopp i Sverige. Man kanske skulle åka runt med frugan på alla race med ett mobilt café, då kan Madde sälja finkaffe och jag kan cykla racet...

Som ni förstår så har jag inte frågat Madde ännu...

Transportmedel...

Idag har jag några ärenden att göra under lunchen och som transportmedel är det cykeln som gäller, det känns ju sådär när dom varnar på nyheterna om att man bör stanna innomhus för att inte blåsa bort när stormen drar in över land.
Kunde behövt nåt xtra hjul idag för att hålla mig på vägen...

Off season...

Nu har det varit off season länge nog, igår blev det ett bra distanspass och ikväll klämde jag till med ett riktigt bra trainerpass, 5 st 4-minutare med bra watt.
Nästa vecka blir sista veckan med spontanträning sedan är det dax att köra mera strukturerat igen och förhoppningsvis kan jag knäppa igen alla knapparna någon vecka in i november för att sedan ha ett bra utgångsläge att jobba vidare från.

Jag har lite idéer om vad jag behöver göra för att om möjligt bli ännu bättre nästa år men mer om det en annan gång...
Nu e de dax att sätta igång ordentligt...

Styrkefyror...

Igår kväll fick jag till ännu ett bra pass styrkefyror, det börjar bli lite regelbunden träning igen och jag känner mig sugen på att dra igång grundträningen ordentligt snart...

Sommarminnen...

Regnet fullkomligt öser mer utanför och vad passar inte bättre då än att tänka tillbaka på sommarens höjdpunkter, och då menar jag "höjdpunkter" i ordets rätta betydelse.
Det är lite konstigt att jag som egentligen inte är så stark uppför tycker så mycket om att cykla i berg men det är väl de fantastiska vyerna och naturupplevelsen som uppväger att det är jobbigt.

Igår fick jag föresten till ett riktigt bra trainerpass med "styrkefyror" där jag körde på samma watt som jag avslutade med förra vintern, det är ju ett bra utgångsläge att bygga vidare på...

Här kommer en bildkavalkad på sommarens "höjdpunkter"...
Det var brant ibland
Frukost i soluppgången...

Höstmys...

Idag blev det inget cyklat, inte så mycket annat gjort heller för den delen. Hämtat in lite ved och ligger nu här i soffan framför brasan och funderar lite på hur jag ska lägga upp resten av mitt liv...
Tur att man har lite ved under trappan...

Första brasan för hösten...

Frostig morgon...

Idag vaknade jag till en riktigt frostig morgon redo för mitt tredje cykelpass på tre dagar. I förrgår kördes ett halvhårt intervallpass på trainern (3 minutare), igår blev det två timmar ute på MTB:n och idag får det nog bli nån timme till utomhus.

Det är dax att försöka få till lite regelbundenhet och rutin i träningen efter några veckors vila pga skadan, fast det dröjer nån vecka till innan jag börjar träna efter programmet som förhoppningsvis ska lyfta mig något "snäpp" till nästa säsong. Fram tills dess ska jag bara cykla igång kroppen med lite regelbunden men oplanerad träning som känns roligast för tillfället...

Frostig morgon

Nu ska jag ut på hojjen, dock inte denna.

What more do U need...

Shark attack...

Den bästa "huskuren"...

Det har inte blivit mycket cyklat sista tiden men i eftermiddags tog jag tag i saken och ordinerade mig själv ut på hojjen. Jag är fortfarande öm i revbenen så jag började lite lätt med en sväng på grusvägarna ut mot kransmossen, när jag väl kom dit så vågade jag mig ut på det nya milspåret för att kolla in om det var nåt att ha och det visade sig att sista 3-4 km var riktigt bra MTB terräng. Dessutom gick sista delen lite som en egen runda och som grädde på moset i direkt anslutning till BCA:s tävlingsbana. så där har vi både ett nytt kort varv att träna på plus en möjlighet att förlänga den slinga vi har.
Bra medicin mot det mesta...

Coffe break...

Första utepasset på länge...

Är fortfarande stel och öm i sidan där jag knäckte ett par revben för två veckor sedan men idag tyckte jag det var dags att ge mig ut på cykeln igen. Det blev dock ingen terrängkörning utan jag började lite fint med en tvåtimmars asfaltsrunda. Pga omständigheterna så blir det inga cx tävlingar i höst, jag har ju fått en ofrivillig viloperiod nu och kommer att påbörja grundträningen snart istället för att stressa fram en eventuell form för några få cx tävlingar. Lite surt kanske nu när det äntligen blir indelat i åldersklasser på SM men det kommer väl fler tillfällen...
Jag och Charlie fick en riktigt fin runda i det fina höstvädret...

Nice Bike...

Tjejracer till salu...

Nu ska Maddes racer bytas ut till en MTB, det är en focus alu ram med carbon gaffel, shimano 105 komponenter, Mavic kzyrum elite hjul, strl. 45 cm/cc = small. Absolut nyskick, säljes för 7000kr prutat&klart

Om någon undrar så har jag fortfarande väldigt ont i revbenen och det dröjer nog innan jag sitter på cykeln igen, åtminstånde utomhus. Jag har klarat av att cykla lätt på trainer ett par ggr men någon cykelcross säsong blir det inte i år :-(

Back on the Bike...

En vecka har gått sedan jag knäckte några revben och det har varit en enda plåga dygnet runt, har knappt kunnat röra mig på dagarna och nätterna ska vi inte prata om. Att ligga helt stilla på rygg och försöka sova när minsta rörelse man gör känns som knivar i sidan, en natt satt jag i sängen och sov då det var den enda positionen där jag var någorlunda avslappnad.

Men nu sista dagarna har det börjat släppa lite, igår klarade jag av att ta bilen till optikern för att kolla synen och lite senare på eftermiddagen t.o.m ta en halvtimmes promenad utan problem.  Just nu har jag nyss avslutat ett 40 min trainerpass, visserligen lugnt och försiktigt men FAN vad skönt att kunna röra lite på sig igen...
Äntligen upp på cykeln igen...

Knäckta revben och allmänt ynklig...

I söndags när vi var ute och cyklade så gjorde jag en liten vurpa som inte var så farlig, jag tappade andan och fick lite ont i sidan men inte värre än att jag kunde fortsätta cykla och ta mig hem igen.

Men sedan har det bara blivit sämre och ondare för varje dag, nu kan jag knappt röra mig och det är t.o.m svårt att andas emellanåt. Jag har varit hos läkaren idag och kollat lungorna för säkerhets skull så man inte fått "punka" på dom.

Nu var det som "tur" var ingen fara med lungorna utan det är "bara" knäckta revben som ställer till det, starka värktabletter och vila är det som gäller i åtminstånde en vecka framåt sedan får vi se vad som händer...