Rivjärn...

Efter måndagens vo2max intervaller kände jag mig lite irriterad i luftvägarna och idag när jag skulle köra några 20 minuters tröskelintervaller mitt i distanspasset så kändes det som ett rivjärn i luftvägarna när jag började andas lite mer ansträngt. Om det är den kalla/torra nordanvinden eller om det redan börjat flyga pollen i luften låter jag vara osagt tillsvidare. Idag blev det iallafall att slå av på farten och köra som ett rent distanspass istället för att förvärra det hela med hårdkörning.

Trots allt en ganska bra dag men med en lite kylig nordan första halvan innan jag vände hemåt i medvinden och fick lite sol på näsan som fin avslutning. Tre timmar blev det till slut och nästa gång jag ska köra lite hårt får det nog bli nere i garaget där luften är lite varmare och skonsammare för mina lungor...

Lite vårkänslor idag...

Öppna fält och mycket motvind...

Troget sällskap...

Nya hojjen funkar kanon, några fler finjusteringar sedan är vi på topp...

Det blev betydligt lättare i medvinden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback